Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy we Wrocławiu
ogłasza nabór na wolne urzędnicze stanowisko pracy
Kierownik Działu Finansowego Funduszy
w Dziale Finansowym Funduszy
(1 etat)
w Powiatowym Urzędzie Pracy we Wrocławiu
Wymagania – określone zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j, Dz. U.z 2024 r. poz. 1135), w tym:
Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie;
- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych;
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- nieposzlakowana opinia;
- wykształcenie wyższe magisterskie ekonomiczne.
Wymagania dodatkowe:
- kierunek: ekonomia; rachunkowość, finanse publiczne;
- 5 lat pracy w dziale ekonomicznym lub w księgowości;
- mile widziane doświadczenie w zakresie kierowania zespołem pracowników;
- dobra znajomość przepisów prawnych niezbędnych przy wykonywaniu zadań na danym stanowisku:
-ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości;
-ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
-ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia;
- mile widziana obsługa programu Płatnik, SI Syriusz;
- umiejętność obsługi programów użytkowych MS Office, Open Office, Excel oraz obsługi Internetu;
- samodzielność, sumienność i staranność w wypełnianiu powierzonych zadań, kultura osobista; łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych, predyspozycje do pracy w zespole, komunikatywność, umiejętności organizacyjne, zdolność analitycznego myślenia, umiejętność przekonywania i argumentowania, predyspozycje do zarządzania zespołem.
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
| Kierowanie całokształtem prac działu i prawidłowe organizowanie toku i podziału pracy między podległych pracowników oraz mobilizowanie pracowników do podnoszenia kwalifikacji. |
| Sprawowanie funkcji kontrolnych i nadzorczych w stosunku do podległych pracowników w zakresie zadań merytorycznych działu. |
| Opracowywanie szczegółowych zakresów czynności i odpowiedzialności dla podległych pracowników. |
| Zapewnienie jednolitych zasad stosowania prawa w zakresie zadań merytorycznych działu. |
| Szczególny nadzór nad jakością wykonywanej pracy przez podległych pracowników, sprawnym i terminowym realizowaniem zadań wynikających z zakresu funkcjonowania działu. |
| Opracowywanie planów finansowych wydatkowania środków Funduszu Pracy (w układzie paragrafów budżetowych) na realizację zadań w zakresie promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia oraz aktywizacji zawodowej. |
| Ewidencja księgowa operacji finansowych. |
| Uzgadnianie poniesionych wydatków z właściwymi rzeczowo komórkami organizacyjnymi. |
| Kontrola dyscypliny budżetowej. |
| Dokonywanie okresowych analiz stanu środków. |
| Przekazywanie świadczeń pieniężnych oraz innych należności bezrobotnym i innym uprawnionym osobom i podmiotom. |
| Wszczynanie procedury wyboru jednostki realizującej wypłaty świadczeń bezrobotnym. |
| Ewidencja i wszczynanie egzekucji nienależnie pobranych świadczeń. |
| Sporządzanie sprawozdań i bilansów finansowych. |
| Opracowywanie projektów wewnętrznych regulaminów, zarządzeń i instrukcji dotyczących gospodarowania posiadanymi środkami oraz obiegu dokumentów finansowo-księgowych. |
| Wykonywanie innych zadań zleconych przez bezpośredniego przełożonego lub Dyrektora Urzędu. |
| Stałe udoskonalanie pracy podległego działu, zwiększenie efektywności pracy. |
| Udział w pracach komisji i zespołów. |
| Przygotowywanie sprawozdań rocznych i okresowych. |
| Bezpośrednie zwracanie się do kierowników innych komórek organizacyjnych Urzędu o materiały, informacje, wnioski i opinie w sprawach niezbędnych do wykonania zadań. |
| Dbanie o pozytywny wizerunek Urzędu. |
| Przedkładanie przełożonym wniosków dotyczących usprawniania funkcjonowania i organizacji pracy działu lub Urzędzie. |
| Archiwizacja dokumentacji wytworzonej na stanowisku pracy. |
Warunki pracy na stanowisku:
- brak barier architektonicznych utrudniających wykonywanie pracy oraz utrudniających dostępność do budynku i pomieszczeń sanitarnych; budynek jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych;
- praca administracyjno-biurowa przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, siedząca;
- praca na I piętrze (Bud. B) w pomieszczeniu zamkniętym, winda osobowa.
Informacja o wskaźniku zatrudnienia:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł mniej niż 6 %.
Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny;
- kserokopie posiadanych świadectw pracy;
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
- kserokopie dokumentów potwierdzających ukończenie kursów, szkoleń itp.;
- kwestionariusz osobowy - wg wzoru (załącznik nr 1); nie dopuszcza się składania CV;
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych i braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe - wg wzoru (załącznik nr 2);
- informacja o przetwarzaniu danych osobowych kandydata do pracy (link);
Proszę o zapoznanie się z informacją dla sygnalistów (link).
Dokumenty aplikacyjne należy składać pocztą lub osobiście w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy we Wrocławiu, ul. Gliniana 20-22, pok. 510, w kopertach z dopiskiem:
dotyczy naboru nr 17/2025 na stanowisko
Kierownik Działu Finansowego Funduszy
w terminie do dnia 14.07.2025 r. (decyduje data wpływu).
Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej https://pup.wroclaw.ibip.pl oraz na tablicy ogłoszeń przy ul. Glinianej 20-22 – piętro V.