WYKŁADOWCA: dr Małgorzata Rzeszutek – doktor ekonomii oraz doradca podatkowy z ponad 15 letnim doświadczeniem w rachunkowości finansowej, praktyk księgowości oraz ekspert podatkowy specjalizujący się w tematyce VAT, cen transferowych, schematów podatkowych. Jako szkoleniowiec prowadzi zajęcia w tematyce zmian podatkowych w VAT, PIT, CIT również podatków branżowych w dziedzinach takich jak podatki dla podmiotów medycznych, przedsiębiorstw komunalnych oraz podatek VAT dla samorządów. Autor wielu publikacji w prasie branżowej, wykładowca w szkołach wyższych z tematyki podatkowej. Jako doradca przewodzi zespołowi doradców zajmujących się tworzeniem procedur dla firm w zakresie schematów podatkowych, należytej staranności, KSeF , podatku u źródła, procedur centralizacyjnych i ich aktualizacji w JST.
Informacje organizacyjne:
Czas trwania: 5 godzin lekcyjnych (1 lekcja = 45 minut)
Forma kursu: online
Zaliczenie: obecność na zajęciach
Zaświadczenie: zgodnie z § 23 ust. 3 Rozporządzenia MEiN z dnia 6 października 2023 r.
Zgłoszenia: tylko online poprzez ZAPISZ SIĘ
Liczba miejsc ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń
Adresaci szkolenia:
Szkolenie jest przeznaczone dla:
- księgowych i głównych księgowych,
- dyrektorów finansowych i osób zarządzających działami księgowości,
- doradców podatkowych i specjalistów ds. podatków,
- pracowników biur rachunkowych,
- kontrolerów finansowych i analityków,
- osób odpowiedzialnych za systemy finansowo-księgowe.
Wymagania wstępne: wykształcenie co najmniej średnie, chęć doskonalenia zawodowego, przestrzeganie zasad etyki zawodowej.

Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do prowadzenia PKPiR zgodnie z nowym rozporządzeniem obowiązującym od 2026 roku oraz właściwego sporządzania nowych struktur JPK.

PLAN NAUCZANIA
Zasady prowadzenia podatkowej książki przychodów i rozchodów- omówienie zmian wynikających z Rozporządzenia Ministra Finansów i Gospodarki z 6 września 2025 roku
- metoda memoriałowa i kasowa (uproszczona) prowadzenia KPIR
-przychody podstawowe i pozostałe w KPIR
-ewidencjonowanie zakupu towarów i materiałów oraz kosztów ubocznych
-ewidencjonowanie wynagrodzeń
- ujmowanie pozostałych kosztów działalności w KPIR
-zasady sporządzania spisu z natury
-wpływ VAT na dokonywanie zapisów w KPIR, numer KSeF w KPiR
Dokumenty księgowe będące podstawą dokonywania zapisów w KPIR
-faktury, faktury VAT RR, rachunki
-dokumenty księgowe
-dokumenty wewnętrzne
-zbiorcze zestawienia dokumentów czy nadal będzie możliwe?
-raporty fiskalne
-faktura wystawiona do paragonu
Przychody i koszty podatkowe w KPIR
-data powstania przychodu, przychody zwolnione w ramach ulg senior czy wielodzietny
- przeliczanie przychodów wyrażonych w walucie obcej
-przychody z nieodpłatnych świadczeń
-definicja kosztów podatkowych
-data ujęcia kosztów w KPIR
- przeliczanie kosztów wyrażonych w walucie obcej
-różnice kursowe dodatnie i ujemne
-amortyzacja jako szczególny rodzaj kosztu, ustalanie wartości początkowej środka trwałego
- składka zdrowotna w KPiR
- ujęcie wynagrodzeń i składek ZUS w KPIR
- samochód w firmie – rozliczenia podatkowe po zmianach od 2026 roku
- ujęcie ubytków, przecen w KPiR
- remanent początkowy i końcowy w KPiR
Ewidencja środków trwałych i WNiP w KPiR w obliczu nowej struktury JPK-ST, omówienie jej zawartości
Zamknięcie roku podatkowego w KPIR – nowe struktury JPK-KPIR i JPK ST i terminy wejścia ich w życie
-wyliczenie podatku za rok podatkowy
-wpływ różnic remanentowych na wysokość podatku
-sporządzenie zeznania podatkowego
- zawartość struktury JPK-KPiR
Metody szkoleniowe:
1. zajęcia wykładowo-seminaryjne z elementami praktycznych ćwiczeń
2. interaktywne spotkanie video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji ClickMeeting lub MS Teams
3. autorskie materiały w formie elektronicznej
Opis szkolenia i wymagania sprzętowe:
• Procesor dwurdzeniowy 2GHz
• 2 GB pamięci RAM
• System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
• Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
• Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/
Efekty kształcenia:
Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie wiedzy w zakresie objętym programem kursu
Umiejętności: Kształtowanie umiejętności czytania tekstu prawnego ze zrozumieniem
Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej
Po zakończeniu kursu słuchacz:
- Definiuje podstawowe pojęcia wynikające z programu kursu
- Wymienia źródła prawa dla omawianej tematyki
- Prawidłowo interpretuje przepisy prawa dotyczące tematyki szkolenia
- Wymienia i rozumie obowiązujące zasady etyki zawodowej
Co warto wiedzieć:
1.Zgłoszenie przez formularz = zawarcie umowy i zobowiązanie do zapłaty
2.Wpłata po potwierdzeniu terminu: PKO BP S.A. 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635
(tytułem: imię, nazwisko/nazwa firmy oraz nazwa szkolenia)
3.Faktura pro forma – na pisemny wniosek
4.Rezygnacja: pisemnie, minimum 7 dni roboczych przed szkoleniem w formie pisemnej na adres: szkolenia@jeleniagora.skwp.pl
Uwaga:
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian terminu i formy kursu w zależności od liczby zgłoszeń. Nagrywanie zajęć i udostępnianie materiałów – zabronione.