
WYKŁADOWCA: dr Dorota Anna Mikulska – ekonomista, biegły rewident, członek Komitetu Standardów Rachunkowości, członek Krajowego Sądu Dyscyplinarnego Polskiej Izby Biegłych Rewidentów, sekretarz Regionalnej Rady Regionalnego Oddziału PIBR w Lublinie, wykładowca Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury oraz Centrum Edukacji PIBR. Autor publikacji z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej, twórca autorskich programów szkoleniowych, ekspert wydawnictwa Wolters Kluwer. Posiada bogate doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych, sporządzaniu opinii ekonomiczno-finansowych oraz działalności doradczej i szkoleniowej w zakresie rachunkowości, rewizji finansowej i podatków. Prowadzi własną kancelarię audytorską.
Informacje organizacyjne:
Czas trwania: 7 godzin lekcyjnych (1 lekcja = 45 minut) 9:00 - 14:45
Forma kursu: online
Zaliczenie: obecność na zajęciach
Zaświadczenie: zgodnie z § 23 ust. 3 Rozporządzenia MEiN z dnia 6 października 2023 r.
Zgłoszenia: tylko online poprzez ZAPISZ SIĘ
Liczba miejsc ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń
Adresaci szkolenia:
Szkolenie przeznaczone jest dla:
• przyszłych księgowych fundacji i stowarzyszeń
• osób już prowadzących księgi rachunkowe w NGO
• członków zarządów i organów statutowych
• pracowników biur rachunkowych obsługujących NGO
• wszystkich zainteresowanych specyfiką funkcjonowania sektora pozarządowego w Polsce
Wymagania wstępne: wykształcenie co najmniej średnie, chęć doskonalenia zawodowego, przestrzeganie zasad etyki zawodowej.
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy oraz rozwinięcie praktycznych umiejętności w zakresie rachunkowości organizacji pozarządowych, w szczególności fundacji i stowarzyszeń. Uczestnicy poznają zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych, sporządzania dokumentacji finansowej i sprawozdawczości, a także regulacje prawne i specyfikę funkcjonowania sektora NGO w Polsce.

PLAN NAUCZANIA:
- Podstawy formalnoprawne działalności fundacji i stowarzyszeń
- Specyfika funkcjonowania fundacji i stowarzyszeń
- Zakres rachunkowości fundacji i stowarzyszeń
- Dokumentacja polityki rachunkowości fundacji i stowarzyszeń
- Wybrane zasady rachunkowości fundacji i stowarzyszeń
- Obowiązki sprawozdawcze fundacji i stowarzyszeń
- Odpowiedzialność za rachunkowość fundacji i stowarzyszeń
- Pytania i odpowiedzi
Metody szkoleniowe:
1. zajęcia wykładowo-seminaryjne z elementami praktycznych ćwiczeń
2. interaktywne spotkanie video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji ClickMeeting lub MS Teams
3. autorskie materiały w formie elektronicznej
Opis szkolenia i wymagania sprzętowe:
• komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem,
• aktualna przeglądarka (Chrome, Safari, Firefox, Opera, Edge), stabilne łącze min. 10/10 Mb/s,
• czytnik plików PDF i DOC (np. Acrobat Reader, Open Office),
• link do spotkania online uczestnicy otrzymują przed zajęciami.
Efekty kształcenia:
- nabycie i poszerzenie umiejętności zawodowych dotyczących rachunkowości fundacji i stowarzyszeń
- umiejętność wykonywania pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej
- umiejętność przewidywania skutków i ponoszenia odpowiedzialności za podjęte działania
Co warto wiedzieć:
1. Zgłoszenie przez formularz = zawarcie umowy i zobowiązanie do zapłaty
2. Wpłata po potwierdzeniu terminu: PKO BP S.A. 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635 (tytułem: imię, nazwisko/nazwa firmy oraz nazwa szkolenia)
3. Faktura pro forma – na pisemny wniosek
4. Rezygnacja: pisemnie, minimum 7 dni roboczych przed szkoleniem w formie pisemnej na adres: szkolenia@jeleniagora.skwp.pl
Uwaga:
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian terminu i formy kursu w zależności od liczby zgłoszeń. Nagrywanie zajęć i udostępnianie materiałów jest niedozwolone.
MOŻLIWE DOFINANSOWANIA
Baza Usług Rozwojowych (BUR)
• dla pracowników mikro, małych i średnich przedsiębiorstw,
• szczegółowe informacje dla poszczególnych województw: LINK
• zgłoszenia należy dokonać za pośrednictwem platformy BUR: LINK
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)
• dofinansowanie dostępne dla wszystkich firm (mikro, małych, średnich i dużych), zatrudniających min. 1 osobę na umowę o pracę,
• więcej informacji: LINK