WYKŁADOWCA: Tomasz Bagiński - Trener i wykładowca stawiający na praktyczne zastosowanie przekazywanej wiedzy w codziennej pracy. Posiada 20 letnie doświadczenie w prowadzeniu kursów i szkoleń z czego ostatnie 7 jest ukierunkowane na pakiet biurowy Microsoft Office (Excel, BI, Word, PowerPoint, Access, Outlook) na wszystkich poziomach zaawansowania wraz z programowaniem w VBA. Środowisko Office’a a szczególnie Excel/Access zna nie tylko od strony dydaktycznej, ale również od strony zwykłego użytkownika, byłego analityka w korporacjach farmaceutach i jako osoba wspierająca innych użytkowników w problemach (case study). Obok wielu kursów informatycznych ukończył również szkolenia z zakresu prowadzenia grup szkoleniowych, przygotowania i wygłaszania wykładów oraz zarządzania projektami.
Informacje organizacyjne:
Czas trwania: dwudniowe warsztaty – 16 godzin lekcyjnych (1 lekcja = 45 minut) 9:00 – 15.30
Forma kursu: online
Zaliczenie: obecność na zajęciach
Zaświadczenie: zgodnie z § 23 ust. 3 Rozporządzenia MEiN z dnia 6 października 2023 r.
Zgłoszenia: tylko online poprzez ZAPISZ SIĘ
Liczba miejsc ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń
Adresaci szkolenia:
Szkolenie przeznaczone jest dla:
• osób, które posiadają podstawową wiedzę o Microsoft Excel, ale chcą zwiększyć swoje kompetencje w zakresie jego obsługi i bardziej efektywniej wykorzystywać program
Wymagania wstępne: wykształcenie co najmniej średnie, chęć doskonalenia zawodowego, przestrzeganie zasad etyki zawodowej.
Cel szkolenia:
Nauka praktycznego wykorzystania Microsoft Excel m.in. w kadrach, płacach i księgowości. Zagadnienia omawiane na kursie pomogą w sprawnym przygotowaniu zestawień i wykresów, a stworzone szablony będą mogły być wykorzystane w codziennej pracy. Uczestnicy kursu dowiedzą się jak uprościć i zautomatyzować zadania m.in. działów księgowości i kadrowo-płacowych z wykorzystaniem programu Microsoft Excel. Program kursu jest przygotowany w taki sposób, aby pokazać praktyczny wymiar poszczególnych narzędzi w programie Microsoft Excel.

PLAN NAUCZANIA:
- Podstawy - przypomnienie
- Przydatne skróty, zaznaczanie danych, poruszanie się po zakresie itp.
- Wprowadzanie danych
- Wyszukiwanie oraz zaznaczanie pustych komórek oraz ich wypełnianie,
- Narzędzie PRZEJDŹ DO oraz CTRL+ENTER.
- Formatowanie komórek i wartości, tworzenie własnych formatów wartości i ich kopiowanie.
- Kopiowanie wartości, formatów, szerokości kolumn, konwersja liczb przechowywyanych jako teksty na liczby w rozumieniu Excela. Korzystanie ze schowka MsOffice’a.
- Obiekt Tabela
- Formatowanie danych, obliczenia oraz filtrowanie danych w tabeli za pomocą fragmentatorów.
- Dokonywanie obliczeń za pomocą funkcji.
- Omówienie operatorów matematycznych i logicznych,
- Zagnieżdżanie funkcji,
- Odwołania względne, bezwzględne i mieszane,
- Przypomnienie funkcji dostępnych w poleceniu Σ AUTOSUMOWANIE,
- Funkcje logiczne JEŻELI, LUB, ORAZ, JEŻELI.BŁĄD,
- Funkcja WYSZUKAJ.PIONOWO – pobieranie i wyszukiwanie danych z innego zakresu,
- Funkcje daty i czasu DNI.ROBOCZE, DZIEŃ.ROBOCZY, DATA.RÓŻNICA, DATA itp.,
- Funkcje tekstowe LEWY, PRAWY, Z.WIELKIEJ.LITERY, LITERY.WIELKIE, FRAGMENT.TEKSTU itp.
- Sortowanie i filtrowanie
- Sortowanie zaawansowane dla danych numerycznych, tekstowych i dat,
- Filtrowanie danych oraz tworzenie zaawansowanych kryteriów.
- Teksty
- Podział tekstu za pomocą narzędzia TEKST JAKO KOLUMNY oraz jego łączenie,
- Pobieranie danych z pliku TXT/CSV.
- Daty i czas
- Omówienie daty w oraz czasu Excelu w kontekście formatu i wartości,
- Obliczenia dni roboczych i kalendarzowych w wybranym przedziel dat.,
- Tworzenie kalendarzy i listy obecności,
- Obliczenia dokonywanie na datach i na czasie np. obliczenia początku i końca miesiąca.
- Formatowanie warunkowe
- Wyróżnianie danych spełniających wybrane kryteria za pomocą kolorów, ikon, gradientów. Wyróżnianie kolorem kilku najwyższych/najniższych wartości,
- Tworzenie automatycznych list obecności z wyznaczeniem dni wolnych od pracy.
- Wykresy
- Tworzenie wykresów (kołowy, słupkowy, kolumnowy, liniowy, itd.) oraz edycja ich elementów składowych.
- Bezpieczeństwo i kontrola poprawności wprowadzanych danych
- Zabezpieczanie pliku oraz struktury dokumentu przed otwarciem lub zmianami. Ochrona części komórek w arkuszu, zabezpieczanie komórek przed wprowadzaniem nieprawidłowych danych,
- Tworzenie pól listy.
- Tabela Przestawna
- Omówienie zasad korzystania z tabeli przestawnej, wykonywanie obliczeń,
- Grupowanie, sortowanie, filtrowanie danych. Analizy kosztów, obrotów w kontekście dat.
- Narzędzia ułatwiające pracę
- Wypełnianie błyskawiczne, Znajdź i Zamień, Szybka analiza.
- Pobieranie danych do Excela z plików TXT, CSV oraz innych plików Excelowych
- Drukowanie
- Ustawienia podziału stron, obszaru wydruku. Zarządzanie elementami w nagłówku i stopce, dołączanie daty, godziny, logo firmy, numeracji stron
Metody szkoleniowe:
- warsztaty online
- analiza przypadków (case study)
- interaktywne spotkanie video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji ClickMeeting lub MS Teams
- autorskie materiały w formie elektronicznej
Opis szkolenia i wymagania sprzętowe:
• komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem,
• aktualna przeglądarka (Chrome, Safari, Firefox, Opera, Edge), stabilne łącze min. 10/10 Mb/s,
• czytnik plików PDF i DOC (np. Acrobat Reader, Open Office),
• link do spotkania online uczestnicy otrzymują przed zajęciami.
Efekty kształcenia:
- nabycie i poszerzenie umiejętności zawodowych dotyczących praktycznego wykorzystania Microsoft Excel
- umiejętność wykonywania pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej
- umiejętność przewidywania skutków i ponoszenia odpowiedzialności za podjęte działania
Co warto wiedzieć:
1. Zgłoszenie przez formularz = zawarcie umowy i zobowiązanie do zapłaty
2. Wpłata po potwierdzeniu terminu: PKO BP S.A. 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635 (tytułem: imię, nazwisko/nazwa firmy oraz nazwa szkolenia)
3. Faktura pro forma – na pisemny wniosek
4. Rezygnacja: pisemnie, minimum 7 dni roboczych przed szkoleniem w formie pisemnej na adres: szkolenia@jeleniagora.skwp.pl
Uwaga:
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian terminu i formy kursu w zależności od liczby zgłoszeń. Nagrywanie zajęć i udostępnianie materiałów jest niedozwolone.
MOŻLIWE DOFINANSOWANIA
Baza Usług Rozwojowych (BUR)
• dla pracowników mikro, małych i średnich przedsiębiorstw,
• szczegółowe informacje dla poszczególnych województw: LINK
• zgłoszenia należy dokonać za pośrednictwem platformy BUR: LINK
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)
• dofinansowanie dostępne dla wszystkich firm (mikro, małych, średnich i dużych), zatrudniających min. 1 osobę na umowę o pracę,
• więcej informacji: LINK