Szkolenie obejmuje pracę z wykorzystaniem aplikacji Comarch OPTIMA. Słuchacze nauczą się zakładać firmę i poznają podstawowe konfiguracje programu. Po ukończonym kursie uczestnik będzie potrafił zaksięgować podstawowe operacje gospodarcze z wykorzystaniem gotowych schematów księgowych oraz sporządzić podstawowe zestawienia księgowe.
Informacje na temat księgowości, płac, składek ZUS oraz poprawnego skonfigurowania programu Comarch OPTIMA znajdą Państwo na kanale YouTube pod linkiem: https://www.youtube.com/@OPTIMA2025
WYKŁADOWCA: Marcin Gałka – wieloletni wykładowca w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce (staż ponad 18 lat), Altkom Akademia, Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz wielu innych instytucjach szkolących z zakresu obsługi programów Symfonia, Optima i Płatnik. Absolwent Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku, prezes firmy Soft Consulting Sp. z o.o. na co dzień zajmującej się wdrażaniem i audytem zintegrowanych systemów informatycznych. Swoje doświadczenie zdobył wdrażając programy finansowo-księgowe i kadrowo-płacowe w jednostkach budżetowych, dużych firmach z kapitałem polskim i zagranicznym oraz w wielu mniejszych przedsiębiorstwach.
Informacje organizacyjne:
Czas trwania: 8 godzin lekcyjnych (1 lekcja = 45 minut) 9:00 – 15.30
Forma kursu: online
Zaliczenie: obecność na zajęciach
Zaświadczenie: zgodnie z § 23 ust. 3 Rozporządzenia MEiN z dnia 6 października 2023 r.
Zgłoszenia: tylko online poprzez ZAPISZ SIĘ
Liczba miejsc ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń
Adresaci szkolenia:
Szkolenie przeznaczone jest dla:
• osób, które nie pracowały dotychczas z programem Optima
• osób, które już pracują na programie Optima i chciałyby pogłębić swoją wiedzę z tego zakresu
• pracowników działów księgowych
Wymagania wstępne: wykształcenie co najmniej średnie, chęć doskonalenia zawodowego, przestrzeganie zasad etyki zawodowej.
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest nabycie oraz poszerzenie kwalifikacji zawodowych związanych z samodzielnym rozpoczęciem pracy z programem Optima, znając podstawowe zagadnienia księgowe.

PLAN NAUCZANIA:
- Zakładanie firmy
- Konfiguracja firmy
- Obsługa Rejestrów VAT (zakup i sprzedaż)
- Obsługa Płatności (Preliminarz płatności i moduł Kasa/Bank)
- Tworzenie Deklaracji
- Rozliczenia i rozrachunki w systemie
- Wczytywanie lub wprowadzanie wyciągów bankowych
- Ćwiczenia z wprowadzania dokumentów
- Tworzenie kręgów kosztów
- Księgowania okresowe - księgowanie polis
- Zagadnienia merytoryczne związane z zasadami księgowania
- Automatyczne przeksięgowania zapłaconych składek ZUS w KUP
- Przeksięgowanie kont zespołu 4 i 7 na wynik finansowy
- Pytania i odpowiedzi
Metody szkoleniowe:
- warsztaty online
- analiza przypadków (case study)
- interaktywne spotkanie video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji ClickMeeting lub MS Teams
- autorskie materiały w formie elektronicznej
Opis szkolenia i wymagania sprzętowe:
• komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem,
• aktualna przeglądarka (Chrome, Safari, Firefox, Opera, Edge), stabilne łącze min. 10/10 Mb/s,
• czytnik plików PDF i DOC (np. Acrobat Reader, Open Office),
• link do spotkania online uczestnicy otrzymują przed zajęciami.
Efekty kształcenia:
- nabycie i poszerzenie umiejętności zawodowych związanych z samodzielnym rozpoczęciem pracy z programem Optima, znając podstawowe zagadnienia księgowe
- umiejętność wykonywania pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej
- umiejętność przewidywania skutków i ponoszenia odpowiedzialności za podjęte działania
Co warto wiedzieć:
1. Zgłoszenie przez formularz = zawarcie umowy i zobowiązanie do zapłaty
2. Wpłata po potwierdzeniu terminu: PKO BP S.A. 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635 (tytułem: imię, nazwisko/nazwa firmy oraz nazwa szkolenia)
3. Faktura pro forma – na pisemny wniosek
4. Rezygnacja: pisemnie, minimum 7 dni roboczych przed szkoleniem w formie pisemnej na adres: szkolenia@jeleniagora.skwp.pl
Uwaga:
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian terminu i formy kursu w zależności od liczby zgłoszeń. Nagrywanie zajęć i udostępnianie materiałów jest niedozwolone.
MOŻLIWE DOFINANSOWANIA
Baza Usług Rozwojowych (BUR)
• dla pracowników mikro, małych i średnich przedsiębiorstw,
• szczegółowe informacje dla poszczególnych województw: LINK
• zgłoszenia należy dokonać za pośrednictwem platformy BUR: LINK
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)
• dofinansowanie dostępne dla wszystkich firm (mikro, małych, średnich i dużych), zatrudniających min. 1 osobę na umowę o pracę,
• więcej informacji: LINK