Miasto:
Jelenia Góra
Typ:
SZKOLENIE
Tryb:
W DNI ROBOCZE
Opłata:
420,- zł od osoby
400,- zł Cena dla członków
Terminy

WYKŁADOWCA: Maciej Rychlicki - certyfikowany Doradca Podatkowy nr wpisu 15010, specjalista praktyk, certyfikowany Główny Księgowy, Ekspert SKwP, doświadczony Wykładowca w zakresie rachunkowości i podatków, magister finansów i rachunkowości na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, laureat licznych konkursów z zakresu rachunkowości. Doświadczenie zawodowe zdobył pracując m.in. jako menedżer zespołu księgowego w podmiocie zajmującym się usługowym prowadzeniem ksiąg rachunkowych i podatkowych oraz doradztwem podatkowym. Członek Komisji ds. Edukacji oraz Przewodniczący Zespołu Ekspertów i Konsultantów, działających przy Oddziale Okręgowym SKwP w Krakowie.

 

Informacje organizacyjne:

Czas trwania:  8 godzin lekcyjnych (1 lekcja = 45 minut) 
Godzina rozpoczęcia: 08:00
Forma kursu: online
Zaliczenie: obecność na zajęciach
Zaświadczenie: zgodnie z § 23 ust. 3 Rozporządzenia MEiN z dnia 6 października 2023 r.
Zgłoszenia: tylko online poprzez ZAPISZ SIĘ
Liczba miejsc ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń

 

 

Adresaci szkolenia:

Szkolenie jest przeznaczone dla:

  • księgowych i głównych księgowych, pracowników działów księgowości i finansów,
  • specjalistów ds. podatków i ewidencji,
  • pracowników biur rachunkowych,
  • osób odpowiedzialnych za prowadzenie ewidencji środków trwałych (ŚT) i wartości niematerialnych i prawnych (WNiP) w firmie,
  • osób przygotowujących dane do JPK_ST_KR – struktury JPK dotyczącej ewidencji ŚT i WNiP.

 Wymagania wstępne: wykształcenie co najmniej średnie, chęć doskonalenia zawodowego, przestrzeganie zasad etyki zawodowej.

 

Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych uczestników w zakresie ewidencji i raportowania danych dotyczących środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych zgodnie z nowymi obowiązkami wynikającymi z wprowadzenia struktury JPK_ST_KR, która zacznie obowiązywać od 2026 roku.

 

 

 

 

PLAN NAUCZANIA

  • Czym jest JPK_ST_KR i jaki jest cel jego wprowadzenia?
  • Od kiedy obowiązek przesyłania JPK_ST_KR?
  • Przepisy przejściowe dotyczące pliku JPK_ST_KR.
  • Czy wszystkie środki trwałe posiadane przez jednostkę muszą być wykazywane w pliku JPK_ST_KR?
  • Omówienie struktury pliku JPK_ST_KR.
  • Szczegółowe omówienie pól znajdujących się w węźle ST_KR (ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych).
  • Niskocenne środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne a plik JPK_ST_KR.
  • Uproszczenia w rachunkowości dotyczące amortyzacji a plik JPK_ST_KR.
  • Uproszczenia w podatkach dochodowych dotyczące amortyzacji a plik JPK_ST_KR.
  • Umowy leasingu a plik JPK_ST_KR.
  • Omówienie pułapek i sytuacji problematycznych.
  • Jak organy podatkowe mogą korzystać z danych przesyłanych w JPK_ST_KR?

 

Metody szkoleniowe:
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:

• zajęcia wykładowo-seminaryjne z elementami praktycznych ćwiczeń
• interaktywne spotkanie video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji ClickMeeting
• autorskie materiały w formie elektronicznej

 

Opis szkolenia i wymagania sprzętowe:
• Procesor dwurdzeniowy 2GHz

• 2 GB pamięci RAM
• System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
• Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
• Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/

 

Efekty kształcenia:
Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie  wiedzy w zakresie objętym programem  kursu

Umiejętności: Kształtowanie umiejętności czytania tekstu prawnego ze zrozumieniem
Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej

 

Po zakończeniu kursu słuchacz:
• Definiuje podstawowe pojęcia wynikające z programu kursu
Wymienia źródła prawa dla omawianej tematyki
Prawidłowo interpretuje przepisy prawa dotyczące tematyki szkolenia
Wymienia i rozumie obowiązujące  zasady etyki zawodowej

 

Co warto wiedzieć:
1.Zgłoszenie przez formularz = zawarcie umowy i zobowiązanie do zapłaty

2.Wpłata po potwierdzeniu terminu: PKO BP S.A. 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635
    (tytułem: imię, nazwisko/nazwa firmy oraz nazwa szkolenia)

3.Faktura pro forma – na pisemny wniosek
4.Rezygnacja: pisemnie, minimum 7 dni roboczych przed szkoleniem w formie pisemnej na adres: szkolenia@jeleniagora.skwp.pl

 

Uwaga:
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian terminu i formy kursu w zależności od liczby zgłoszeń. Nagrywanie zajęć i udostępnianie materiałów – zabronione.

ul. Gen. Józefa Bema 7-9/1A
50-265 Wrocław

tel. 71 343 76 27
tel. 71 344 26 82
kom. 531 012 973
kom. szkolenia 601 792 390 Marzena Brzezińska
kom. szkolenia 537 622 800 Weronika Nowak
kom. marketing 531 012 973 Estera Jaroszewska

biuro@wroclaw.skwp.pl
szkolenia@wroclaw.skwp.pl
kursy@wroclaw.skwp.pl

PKO Bank Polski S.A 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635

Oddział w Jeleniej Górze
ul.1-go Maja 76/1B
58-500 Jelenia Góra

tel. 75 64 12 200
kom. 603 783 626

szkolenia@jeleniagora.skwp.pl

PKO Bank Polski S.A. 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635

godziny otwarcia biura:
7:30 do 15:30