Miasto:
Typ:
SZKOLENIE
Tryb:
W DNI ROBOCZE
Opłata:
420,- zł od osoby
400,- zł Cena dla członków
Terminy

Szkolenie obejmuje pracę z wykorzystaniem aplikacji Comarch OPTIMA. Słuchacze nauczą się zakładać firmę i poznają podstawowe konfiguracje programu. Po ukończonym kursie uczestnik będzie potrafił zaksięgować podstawowe operacje gospodarcze z wykorzystaniem gotowych schematów księgowych oraz sporządzić podstawowe zestawienia księgowe.

Informacje na temat księgowości, płac, składek ZUS oraz poprawnego skonfigurowania programu Comarch OPTIMA znajdą Państwo na kanale YouTube pod linkiem: https://www.youtube.com/@OPTIMA2025


WYKŁADOWCA:
Marcin Gałka – wieloletni wykładowca w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce (staż ponad 18 lat), Altkom Akademia, Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz wielu innych instytucjach szkolących z zakresu obsługi programów Symfonia, Optima i Płatnik. Absolwent Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku, prezes firmy Soft Consulting Sp. z o.o. na co dzień zajmującej się wdrażaniem i audytem zintegrowanych systemów informatycznych. Swoje doświadczenie zdobył wdrażając programy finansowo-księgowe i kadrowo-płacowe w jednostkach budżetowych, dużych firmach z kapitałem polskim i zagranicznym oraz w wielu mniejszych przedsiębiorstwach.

 

Informacje organizacyjne:
Czas trwania: 8 godzin lekcyjnych (1 lekcja = 45 minut) 9:00 – 15.30

Forma kursu: online
Zaliczenie: obecność na zajęciach
Zaświadczenie: zgodnie z § 23 ust. 3 Rozporządzenia MEiN z dnia 6 października 2023 r.
Zgłoszenia: tylko online poprzez ZAPISZ SIĘ
Liczba miejsc ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń

 

Adresaci szkolenia:
Szkolenie przeznaczone jest dla:
osób, które nie pracowały dotychczas z programem Optima
• osób, które już pracują na programie Optima i chciałyby pogłębić swoją wiedzę z tego zakresu
• pracowników działów księgowych

Wymagania wstępne: wykształcenie co najmniej średnie, chęć doskonalenia zawodowego, przestrzeganie zasad etyki zawodowej.

 

Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest nabycie oraz poszerzenie kwalifikacji zawodowych związanych z samodzielnym rozpoczęciem pracy z programem Optima, znając podstawowe zagadnienia księgowe.

 

 

 

PLAN NAUCZANIA:

  1. Zakładanie firmy
  2. Konfiguracja firmy
  3. Obsługa Rejestrów VAT (zakup i sprzedaż)
  4. Obsługa Płatności (Preliminarz płatności i moduł Kasa/Bank)
  5. Tworzenie Deklaracji
  6. Rozliczenia i rozrachunki w systemie
  7. Wczytywanie lub wprowadzanie wyciągów bankowych
  8. Ćwiczenia z wprowadzania dokumentów
  9. Tworzenie kręgów kosztów
  10. Księgowania okresowe - księgowanie polis
  11. Zagadnienia merytoryczne związane z zasadami księgowania
  12. Automatyczne przeksięgowania zapłaconych składek ZUS w KUP
  13. Przeksięgowanie kont zespołu 4 i 7 na wynik finansowy
  14. Pytania i odpowiedzi

 

Metody szkoleniowe:

  1. warsztaty online
  2. analiza przypadków (case study)
  3. interaktywne spotkanie video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji ClickMeeting lub MS Teams
  4. autorskie materiały w formie elektronicznej

 

Opis szkolenia i wymagania sprzętowe:
• komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem,

• aktualna przeglądarka (Chrome, Safari, Firefox, Opera, Edge), stabilne łącze min. 10/10 Mb/s,
• czytnik plików PDF i DOC (np. Acrobat Reader, Open Office),
• link do spotkania online uczestnicy otrzymują przed zajęciami.

 

Efekty kształcenia:

  1. nabycie i poszerzenie umiejętności zawodowych związanych z samodzielnym rozpoczęciem pracy z programem Optima, znając podstawowe zagadnienia księgowe
  2. umiejętność wykonywania pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej
  3. umiejętność przewidywania skutków i ponoszenia odpowiedzialności za podjęte działania

 

Co warto wiedzieć:
1. Zgłoszenie przez formularz = zawarcie umowy i zobowiązanie do zapłaty

2. Wpłata po potwierdzeniu terminu: PKO BP S.A. 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635 (tytułem: imię, nazwisko/nazwa firmy oraz nazwa szkolenia)
3. Faktura pro forma – na pisemny wniosek
4. Rezygnacja: pisemnie, minimum 7 dni roboczych przed szkoleniem w formie pisemnej na adres: szkolenia@jeleniagora.skwp.pl

 

Uwaga:
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian terminu i formy kursu w zależności od liczby zgłoszeń. Nagrywanie zajęć i udostępnianie materiałów jest niedozwolone.

 

 


MOŻLIWE DOFINANSOWANIA

Baza Usług Rozwojowych (BUR)
• dla pracowników mikro, małych i średnich przedsiębiorstw,

• szczegółowe informacje dla poszczególnych województw: LINK
• zgłoszenia należy dokonać za pośrednictwem platformy BUR: LINK

 

Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)
• dofinansowanie dostępne dla wszystkich firm (mikro, małych, średnich i dużych), zatrudniających min. 1 osobę na umowę o pracę,

• więcej informacji: LINK

ul. Gen. Józefa Bema 7-9/1A
50-265 Wrocław

tel. 71 343 76 27
tel. 71 344 26 82
kom. 531 012 973
kom. szkolenia 601 792 390 Marzena Brzezińska
kom. szkolenia 537 622 800 Weronika Nowak
kom. marketing 531 012 973 Estera Jaroszewska

biuro@wroclaw.skwp.pl
szkolenia@wroclaw.skwp.pl
kursy@wroclaw.skwp.pl

PKO Bank Polski S.A 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635

Oddział w Jeleniej Górze
ul.1-go Maja 76/1B
58-500 Jelenia Góra

tel. 75 64 12 200
kom. 603 783 626

szkolenia@jeleniagora.skwp.pl

PKO Bank Polski S.A. 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635

godziny otwarcia biura:
7:30 do 15:30