Wykładowca : Prof. nadzw. dr hab. Ewa Śnieżek – pracownik Katedry Rachunkowości Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego; Prof. Ewa Śnieżek jest autorką ponad 200 publikacji z zakresu rachunkowości. Nagrodzona nagrodami indywidualnymi i zespołowymi. Pod jej kierunkiem naukowym powstało ponad 300 prac dyplomowych i magisterskich, jest również laureatką wielu nagród przyznawanych przez studentów dla najlepszych wykładowców. W 2010 roku otrzymała Medal Komisji Edukacji Narodowej. Posiada od 2011 roku certyfikat dyplomowanego księgowego. Jest uznanym trenerem w zakresie rachunkowości przepływów pieniężnych i zarządzania płynnością finansową w ramach szkoleń otwartych i zamkniętych dla biznesu.
OPIS SZKOLENIA : Szkolenie dotyczy zasad sporządzania rachunku przepływów pieniężnych w jednostkach innych niż banki, zakłady ubezpieczeń i reasekuracji
CZAS TRWANIA KURSU: 12 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna to 45 minut)/ 9:00 - 14:00
Kurs realizowany jest w systemie online.
METODY PRACY I MATERIAŁY SZKOLENIOWE:
Proces kształcenia na kursie realizowany jest w formie zajęć wykładowo-seminaryjnych ONLINE, polegających na zdalnym, w czasie rzeczywistym, interaktywnym spotkaniu video z wykładowcą, do którego otrzymują Państwo dostęp za pośrednictwem programu/aplikacji. W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE:
Uczestnik powinien dysponować komputerem lub urządzeniem mobilnym, z dostępem do Internetu (przeglądarka Google Chrome lub Firefox).
Szkolenie prowadzone jest w formule online, zapewniającej kontakt z wykładowcą (za pośrednictwem kamery) poprzez platformą internetową.
PLAN NAUCZANIA:
Dzień 1
- Wprowadzenie
- Regulacje krajowe sprawozdawczości przepływów pieniężnych w prawie bilansowym.
- Zasady podstawowe:
- zmiana stanu środków pieniężnych i ich ekwiwalentów w bilansie i w rachunku przepływów pieniężnych,
- struktura sprawozdania,
- klasyfikacja zdarzeń do rodzajów działalności: działalność operacyjna, inwestycyjna i finansowa, metodologia sporządzania cash flow.
- Metoda pośrednia - zawartość merytoryczna pozycji sprawozdania na przykładach liczbowych, z uwzględnieniem najczęściej pojawiających się w praktyce problemów metodologicznych i merytorycznych, w szczególności:
- różnice kursowe,
- leasing finansowy i inne zobowiązania finansowe,
- odsetki otrzymane i zapłacone, dywidendy,
- kredyty w rachunku bieżącym,
- aktualizacja wartości aktywów i jej odwrócenie,
- wkłady niepieniężne, koszty emisji,
- darowizny, konwersje, dotacje.
- Uproszczony przykład sporządzania rachunku przepływów pieniężnych metodą pośrednią.
- Metoda bezpośrednia w rachunku przepływów pieniężnych.
- Informacja dodatkowa do rachunku przepływów – jej znaczenie i przydatność w praktyce.
Dzień 2
- Zastosowanie zestawień technicznych w procesie sporządzania rachunku przepływów pieniężnych metodą pośrednią.
- Prezentacja zestawień technicznych.
- Analiza rozbudowanego przykładu liczbowego:
- analiza poszczególnych pozycji sprawozdania,
- powiązania między zestawieniami pomocniczymi oraz uzgadnianie ich poprawności,
- ustalanie wartości korekt wyniku finansowego w działalności operacyjnej,
- ustalanie i klasyfikacja wpływów i wydatków z działalności inwestycyjnej i finansowej,
- eliminacje zdarzeń niepieniężnych i wartości memoriałowych uwzględnionych przy ustalaniu kwot wpływów i wydatków,
- Zestawienia pomocnicze jako podstawowe materiały do badania rachunku przepływów pieniężnych,
- Zakończenie.
SPOSÓB I FORMA ZALICZENIA:
Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu wydanego na podstawie § 23 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2175).
DODATKOWE INFORMACJE:
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.wroclaw.skwp.pl.
Liczba miejsc ograniczona. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Zgłoszenia, które nadejdą po zamknięciu listy zgłoszeń są umieszczane na liście rezerwowej.
Potwierdzenie o uczestnictwie w szkoleniu prześlemy pocztą elektroniczną na adres e-mail podany w zgłoszeniu.
Wykładowcy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia oraz materiałów szkoleniowych. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką. Forma i termin rozpoczęcia i zakończenia kursu mogą ulec zmianie.
WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI:
Przesłanie formularza online stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać przed jego rozpoczęciem. Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta: PKO Bank Polski S.A 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635; tytułem: imię i nazwisko/nazwa firmy oraz nazwa szkolenia.
Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika.
Rezygnację (najpóźniej na siedem dni roboczych przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@wroclaw.skwp.pl. Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.
Lublin