Miasto:
Wrocław
Miejsce:
ul. Gen. Józefa Bema 7-9/1A
50-265 Wrocław
Termin rozpoczęcia:
16.05.2024
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
SZKOLENIE
Tryb:
W DNI ROBOCZE
Opłata:
410,- zł od osoby
390,- zł Cena dla członków

WYKŁADOWCA: DARIUSZ POLAKOWSKI - Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, podyplomowych studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Warszawskim. Wieloletni pracownik organów podatkowych. W okresie pracy w Izbie Skarbowej we Wrocławiu trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT, integracji europejskiej, komunikacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi w administracji. Przeprowadził ponad 2 tysiące szkoleń i wykładów z zakresu podatku od towarów i usług, których uczestnikami byli pracownicy organów podatkowych, doradcy podatkowi, pracownicy pionów ekonomiczno – księgowych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz jednostek samorządu terytorialnego. Autor lub współautor publikacji związanych z problematyką podatku VAT. Jest osobą wysoce komunikatywną o ogromnym doświadczeniu i niekwestionowanej wiedzy.

 

CEL KURSU ORAZ WYMAGANIA WSTĘPNE DLA SŁUCHACZY:

Celem kursu jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych z zagadnień objętych problematyką rozliczenia VAT w transakcjach międzynarodowych - WDT, WNT, import/eksport usług, jak i omówienie aktualnych problemów praktycznych.

Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę doskonalenia zawodowego oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy zawodowej.

UCZESTNICY SZKOLENIA: osoby zajmujące się zawodowo zagadnieniem rozliczenia podatku VAT w transakcjach międzynarodowych; księgowi, główni księgowi, kierownicy, zastępcy i specjaliści działów logistyki, zakupów i sprzedaży.

ORGANIZACJA:

CZAS TRWANIA KURSU: 7 godzin (godzina lekcyjna to 45 minut) 9:00 - 14:45

Kurs realizowany jest w formie stacjonarnej w Oddziale Dolnośląskim SKwP we Wrocławiu

W cenę kursu wliczone są materiały szkoleniowe, przerwa kawowa oraz poczęstunek.

METODY PRACY I MATERIAŁY SZKOLENIOWE:

Proces kształcenia na kursie realizowany jest w formie zajęć wykładowo-seminaryjnych z elementami ćwiczeń praktycznych w formie studiów przypadków. Stosowane są metody i techniki nauczania skoncentrowane na praktycznych aspektach rozwiązywania problemów. W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę.

PLAN NAUCZANIA:

  1. Dostawa towarów i świadczenie usług poza terytorium Polski
  • zasady ustalania miejsca dostawy i świadczenia usług dla celów VAT,
  • dostawa towarów wraz z montażem,
  • sposób dokumentowania oraz zasady ustalania obowiązku podatkowego,
  1. Wewnątrzwspólnotowa dostawa i nabycie towarów (WDT/WNT)
  • warunki jakie należy spełnić aby przemieszczenie towarów mogło być uznane za WDT/WNT,
  • dokumentacja potwierdzająca przemieszczenie towarów w ramach WDT,(art.42, Rozp. UE)
  • terminy i warunki stosowania stawki 0% przy WDT,
  • termin rozliczenia korekt WDT/WNT,
  • podstawa opodatkowania przy WDT/WNT,
  • kursy jakie należy stosować do transakcji wyrażonych w walucie obcej,
  • zasady i terminy rozliczenia podatku naliczonego z tytułu WNT,
  • składy konsygnacyjne dla WDT/WNT,
  1. Eksport i import towarów
  • definicja eksportu pośredniego i bezpośredniego,
  • moment powstania obowiązku podatkowego,
  • rozliczenie zaliczki w eksporcie towarów,
  • warunki i terminy w jakich podatnik stosuje stawkę 0%,
  • definicja importu towarów,
  • rozliczenie importu towarów w ramach procedur uproszczonych,
  • podstawa opodatkowania,
  1. Kontrakty wielostronne
  • definicja kontraktu wielostronnego,
  • ustalenie miejsca dostawy i zasad opodatkowania poszczególnych dostaw w ramach kontraktu wielostronnego
  • uproszczenie w zakresie rozliczania wewnątrzwspólnotowych transakcji trójstronnych,
  • sposób wykazania w deklaracji dla celów VAT oraz w informacji podsumowującej,
  1. Import usług oraz zakup towarów dla którego podatnikiem jest nabywca
  • jakie podmioty są zobowiązane do rozliczenia podatku należnego z tego tytułu,
  • usługi magazynowania, wynajem powierzchni na targach, wynajem pojazdów,
  • refakturowanie usług,
  • zasady odliczania podatku naliczonego,
  • data powstania obowiązku i podstawa opodatkowania,
  • sposób dokumentowania i rozliczenia przedmiotowych transakcji,
  1. Transport międzynarodowy i spedycja
  • zasady ustalania miejsca świadczenia,
  • dokumentacja potwierdzająca wykonanie świadczenia,
  • zasady stosowania stawki 0%,
  1. Wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów odbiorcom (WSTO), usługi na rzecz osób fizycznych mających miejsce zamieszkania poza terytorium kraju. (procedura OSS).
  2. Interpretacje, wyroki, ćwiczenia, dyskusja i pytania uczestników.

 EFEKTEM KSZTAŁCENIA NA KURSIE BĘDZIE:

  • poszerzenie posiadanej wiedzy oraz doskonalenie już posiadanych umiejętności zawodowych z zakresu rozliczenia VAT w transakcjach międzynarodowych,
  • umiejętność wykonywania pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
  • umiejętność przewidywania skutków i ponoszenia odpowiedzialności za podjęte działania.

 SPOSÓB I FORMA ZALICZENIA:

Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu wydanego na podstawie § 23 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2175).

DODATKOWE INFORMACJE:
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.wroclaw.skwp.pl.
Liczba miejsc ograniczona. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Zgłoszenia, które nadejdą po zamknięciu listy zgłoszeń są umieszczane na liście rezerwowej.
Potwierdzenie o uczestnictwie w szkoleniu prześlemy pocztą elektroniczną na adres e-mail podany w zgłoszeniu.
Wykładowcy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia oraz materiałów szkoleniowych. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Realizacja szkolenia uzależniona jest od zainteresowania powyższą tematyką.

WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI:
Przesłanie formularza online stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać przed jego rozpoczęciem.
Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta:
PKO Bank Polski S.A 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635; tytułem: imię i nazwisko/nazwa firmy oraz nazwa szkolenia.
Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika.
Rezygnację (najpóźniej na siedem dni roboczych przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@wroclaw.skwp.pl. Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.

ul. Gen. Józefa Bema 7-9/1A
50-265 Wrocław

tel. 71 343 76 27
tel. 71 344 26 82
kom. 531 012 973
kom. SZKOLENIA 601 792 390 Marzena Brzezińska
kom. SZKOLENIA 537 622 800 Estera Jaroszewska

biuro@wroclaw.skwp.pl
szkolenia@wroclaw.skwp.pl
kursy@wroclaw.skwp.pl

PKO Bank Polski S.A 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635

Oddział w Jeleniej Górze
ul.1-go Maja 76/1B
58-500 Jelenia Góra

tel. 75 64 12 200
kom. 603 783 626

szkolenia@jeleniagora.skwp.pl

PKO Bank Polski S.A. 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635

godziny otwarcia biura:
7:30 do 15:30