WYKŁADOWCA: KATARZYNA POTERUCHA – ekonomista, analityk finansowy, księgowa. Posiada wieloletnie doświadczenie w obszarach finansów, księgowości i analizy finansowej poparte wieloma dyplomami i certyfikatami (m. in. dyplom ukończenia Studiów Podyplomowych w zakresie „Rachunkowość” i „Rachunkowość zarządcza i controlling”, certyfikat ukończenia kursu zawodowego na Główną Księgową). Jest specjalistą z zakresu analizy finansowej, zewnętrznych źródeł finansowania działalności, rachunkowości i finansów.
CEL KURSU ORAZ WYMAGANIA WSTĘPNE DLA SŁUCHACZY:
Celem kursu jest nabycie oraz poszerzenie kwalifikacji zawodowych z zakresu środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.
Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę doskonalenia zawodowego oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy zawodowej.
UCZESTNICY SZKOLENIA:
Kurs przeznaczony jest dla osób, które chcą pracować na stanowisku związanym z ewidencją i zarządzaniem środkami trwałymi i wartościami niematerialnymi i prawnymi, pracują już na ww. stanowisku, a pragną poszerzyć swoje umiejętności, pracują na stanowisku samodzielnego lub głównego księgowego i chcą pogłębić swoją wiedzę z zakresu środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.
ORGANIZACJA:
CZAS TRWANIA KURSU: 28 godzin lekcyjnych (w tym 1 godzina praca kontrolna) – 4 dni po 7 godzin 9:00 - 14:45
Kurs realizowany jest w formie online.
TERMINY:
18.01.2025 r.
01.02.2025 r.
15.02.2025 r.
01.03.2025 r.
METODY PRACY I MATERIAŁY SZKOLENIOWE:
Proces kształcenia na kursie realizowany jest w formie zajęć wykładowo-seminaryjnych z ćwiczeniami praktycznymi ONLINE, polegających na zdalnym, w czasie rzeczywistym, interaktywnym spotkaniu video z wykładowcą, do którego otrzymują Państwo dostęp za pośrednictwem programu/aplikacji MS Teams. W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę, które są udostępniane w formie elektronicznej.
OPIS SZKOLENIA I WYMAGANIA SPRZĘTOWE:
a) uczestnik powinien dysponować komputerem lub urządzeniem mobilnym, z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem,
b) zaleca się korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge. Łącze internetowe: min download: 10 Mb/s, min upload: 10 Mb/s (APMG Int. zaleca korzystanie z łącza stałego),
c) niezbędne oprogramowanie umożliwiające uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów (czytnik plików pdf oraz doc) (np. darmowe Acrobat Reader oraz Open Office),
d) uczestnik przed zajęciami otrzymuje dane do logowania się (login i hasło) do konta w aplikacji MS Teams, które ważne jest przez cały okres trwania kursu.
Szczegóły dotyczące wykorzystania i obsługi platformy MS Teams potrzebnej do kursu online otrzymają Państwo po złożeniu formularza zgłoszeniowego.
PLAN NAUCZANIA:
I. Ewidencja środków trwałych w jednostce z uwzględnieniem prawa bilansowego i podatkowego (12 godz.)
1. Definicja środka trwałego według ustawy o rachunkowości.
2. Definicja środka trwałego według przepisów podatkowych.
3. Kompletność środka trwałego w aspekcie Ustawy o Rachunkowości i Krajowego Standardu Rachunkowości nr 11.
4. Wartość początkowa środka trwałego:
• zakup,
• wytworzenie we własnym zakresie,
• nieodpłatne otrzymanie,
• ujawnienie,
• aport
5. Nabycie środków trwałych w formie leasingu:
• leasing finansowy w księgach rachunkowych korzystającego,
• leasing operacyjny w księgach rachunkowych korzystającego.
6. Otrzymanie dotacji unijnej za zakup, wytworzenie i ulepszenie środków trwałych.
7. Ulepszenie a remont środków trwałych.
8. Zasady gospodarowania majątkiem trwałym z uwzględnieniem zasad pozbywania się majątku zużytego i zbędnego:
• sprzedaż środków trwałych,
• likwidacja środków trwałych,
• nieodpłatne przekazanie środków trwałych.
II. Amortyzacja środków trwałych (8 godzin)
• pojęcie amortyzacji i umorzenia,
• rozpoczęcie i zakończenie amortyzacji,
• stawki amortyzacyjne,
• metody amortyzacji bilansowej i podatkowej.
III. Wartości niematerialne i prawne (4 godziny)
• definicja wartości niematerialnej i prawnej dla celów bilansowych i podatkowych,
• wycena wartości niematerialnych i prawnych na dzień pozyskania i na dzień bilansowy,
• amortyzacja wartości niematerialnych i prawnych.
IV. Inwentaryzacja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych (4 godziny)
• metody i terminy inwentaryzacji,
• osoby uczestniczące w inwentaryzacji,
• dokumentacja inwentaryzacyjna,
• rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych.
EFEKTEM KSZTAŁCENIA NA KURSIE BĘDZIE:
1) nabycie oraz poszerzenie posiadanej wiedzy i doskonalenie posiadanych umiejętności zawodowych dotyczących ewidencji i zarządzania środkami trwałymi i wartościami niematerialnymi i prawnymi,
2) umiejętność wykonywania pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
3) umiejętność przewidywania skutków i ponoszenia odpowiedzialności za podjęte działania.
SPOSÓB I FORMA ZALICZENIA:
Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych oraz zaliczenie pracy kontrolnej. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu wydanego na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2175).
DODATKOWE INFORMACJE:
Zgłoszenie na kurs dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.wroclaw.skwp.pl.
Liczba miejsc ograniczona. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Zgłoszenia, które nadejdą po zamknięciu listy zgłoszeń są umieszczane na liście rezerwowej.
Potwierdzenie o uczestnictwie w kursie prześlemy pocztą elektroniczną na adres e-mail podany w zgłoszeniu.
Wykładowcy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia oraz materiałów szkoleniowych. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką. Forma i termin rozpoczęcia i zakończenia kursu mogą ulec zmianie.
WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI:
Przesłanie formularza online stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać przed jego rozpoczęciem.
Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta:
PKO Bank Polski S.A 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635; tytułem: imię i nazwisko/nazwa firmy oraz nazwa szkolenia.
Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika.
Rezygnację (najpóźniej na siedem dni roboczych przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@jeleniagora.skwp.pl. Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.
MOŻLIWE DOFINANSOWANIA:
BAZA USŁUG ROZWOJOWYCH (BUR)
Dofinansowanie dla pracowników mikro, mały i średnich przedsiębiorstw. Klikając w podany link, można uzyskać informację o dofinansowaniu dla poszczególnych województw: http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie
W przypadku chęci skorzystania z tych środków, prosimy o kontakt ze swoim operatorem i dokonanie zgłoszenia na powyższy kurs za pośrednictwem platformy BUR.
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY (KFS)
Z dofinansowania mogą skorzystać wszystkie przedsiębiorstwa (duże, średnie, małe oraz mikroprzedsiębiorstwa), które zatrudniają min. jedną osobę na umowę o pracę.
Więcej informacji na stronie: http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy