Miasto:
Wrocław
Miejsce:
ul. Gen. Józefa Bema 7-9/1A
50-265 Wrocław
Termin rozpoczęcia:
16-02-2019 lista rezerwowa
Typ:
kurs krótki
Tryb:
sob/niedz
Opłata:
350,- zł od osoby

CEL:

Program PŁATNIK od podstaw i sporządzanie dokumentów ZUS - warsztaty komputerowe.

Znajomość programu "Płatnik" jest niezbędnym elementem pracy każdego specjalisty zajmującego się problematyką kadrowo-płacową, a jego prawidłowa obsługa gwarantuje zmniejszenie liczby nieprawidłowości przekazywanych do Zakładu Ubezpiczeń Społecznych.

Celem szkolenia jest nabycie praktycznych umiejętności w zakresie obsługi Programu Płatnik oraz sporządzania dokumentów do ZUS.

Uczestnicy szkolenia:

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które nie mają doświadczenia w pracy z programem Płatnik, lub mają niewielkie doświadczenie, i są zainteresowane poszerzeniem wiedzy w zakresie obsługi programu a także tworzenia dokumentów ubezpieczeniowych.

Do udziału w szkoleniu zapraszamy:

- specjalistów ds. kadr i płac,

- księgowych,

- osoby zainteresowane tematyką ubezpieczeń społecznych.

 

PROGRAM:

Zakres tematyczny:

1. Obsługa interfejsu użytkownika - podstawowe zasady pracy w programie Płatnik- opis ekranów i okienek oraz zasady obsługi menu głównego i nawigacji w programie.

2. Ustawianie parametrów programu niezbędnych do prawidłowego przygotowania dokumentów do ZUS. Aktualizacja programu i parametrów. 

3. Certyfikaty - zarządzanie certyfikatami, certyfikat kwalifikowany.

4. Import danych z programów kadrowo-płacowych do programu Płatnik.

5. Rejestr Płatnika - zakładanie kartoteki płatnika i dokonywanie zmian w Rejestrze Płatnika. Potwierdzanie danych płatnika w ZUS.

6. Rejestr Ubezpieczonych - wprowadzanie danych ubezpieczonych do Rejestru Ubezpieczonych - zakładanie kartoteki ubezpieczonego oraz modyfikacja danych w Rejestrze.

7. Statusy weryfikacji dokumentów w programie Płatnik.

8. Przygotowanie dokumentów zgłoszeniowych ubezpieczonego:

- zgłoszenia ZUS ZUA i ZUS ZZA ( zgłaszanie ubezpieczonych)
- ZUS ZCNA ( zgłaszanie członków rodziny ubezpieczonego do ubezpieczenia zdrowotnego)
- ZUS ZWUA ( wyrejestrowanie ubezpieczonego z ZUS)
- ZIUA ( zmiana/korekta danych identyfikacyjnych ubezpieczonego).

9. Tworzenie imiennych raportów rozliczeniowych miesięcznych oraz deklaracji rozliczeniowej miesięcznej ( raporty RCA, RSA, RZA i deklaracja DRA).

10. Zestawy wprowadzone i zestawy wysłane – zasady tworzenia zestawów do wysyłki.

11. Metody wysyłki dokumentów do ZUS - ustawienia programu i wysyłka dokumentów do ZUS. Raporty o wysyłce i potwierdzeniu.

12. Statusy przetwarzania dokumentów w ZUS – śledzenie procesu przetwarzania w programie Płatnik.

13. Tworzenie dokumentów Informacji Miesięcznych i Informacji Rocznych dla ubezpieczonych (dawniej RMUA).

14. Tworzenie dokumentów płatniczych.

15. Przydatne narzędzia w pracy z programem:

- filtry i słowniki,
- zastosowanie kreatorów do tworzenia dokumentów,
- kopiowanie dokumentów.

16. Komplety rozliczeniowe z ZUS.

17. Komunikaty z ZUS w programie Płatnik.

 

 

Forma szkolenia:

Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatów komputerowych w czasie których uczestnicy wykonują ćwiczenia umożliwiające poznanie najważniejszych funkcji programu Płatnik, a także zasad przygotowania dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych ZUS. Zajęcia oparte są na manualnym wprowadzaniu danych do programu, które umożliwia uczestnikom dokładne zapoznanie się z działaniem i funkcjami programu.

Szkolenie poprowadzi: Katarzyna Sobieszczańska - niezależny ekspert i doradca ds. ZUS świadczący usługi dla małych i średnich przedsiębiorstw, doradca kancelarii prawnych. Praktyk od lat zainteresowany tematyką związaną z ubezpieczeniami społecznymi i sprawami ZUS. Specjalista ds. kadr i płac z ponad 10-letnim doświadczeniem. Przez ponad 5 lat osoba odpowiedzialna za sprawy ZUS w Banku Zachodnim WBK S.A. Trener z zakresu spraw ZUS i obsługi programu Płatnik - specjalista w zakresie korygowania dokumentów. Obecnie samodzielny przedsiębiorca wspierający firmy w zakresie spraw ZUS (m.in. kontrole, korygowanie dokumentów, doradztwo) a także świadczący usługi kadrowo-płacowe. Absolwentka studiów podyplomowych w zakresie Ubezpieczeń w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie i Prawa Pracy na Uniwersytecie Wrocławskim.

 

ORGANIZACJA:

Kurs jest zorganizowany w systemie stacjonarnym.

Zajęcia w godz. 9.00 - 14.45.

Kurs obejmuje 7 godzin lekcyjnych.

Ilość miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.

 

Sposób i forma zaliczenia:

Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodnie z paragrafem 18 ust. 2 rozporządzenia MEN z dnia 18.08.2017 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. poz. 1632).

 

DODATKOWE INFORMACJE:

W ramach szkolenia zapewniamy: 

• materiały autorskie, 
• przerwy kawowe.

 

Potwierdzenie o uczestnictwie w szkoleniu prześlemy pocztą elektroniczną na adres e-mail podany w zgłoszeniu.

Dane uczestnika szkolenia
Dane drugiego uczestnika szkolenia
Dane trzeciego uczestnika szkolenia
Dane czwartego uczestnika szkolenia
Dane piątego uczestnika szkolenia
Dane szóstego uczestnika szkolenia
Dane siódmego uczestnika szkolenia
Dane ósmego uczestnika szkolenia
Dane dziewiątego uczestnika szkolenia
Dane dziesiątego uczestnika szkolenia
Dane do faktury
Zniżka

Jestem członkiem Stowarzyszenia Księgowych w Polsce od ponad roku i korzystam ze zniżki w cenie kursu zgodnie z ofertą szkoleniową.

Zobowiązanie uczestnika szkolenia

ul. Gen. Józefa Bema 7-9/1A
50-265 Wrocław

tel. 71 343 76 27
tel. 71 344 26 82

biuro@wroclaw.skwp.pl
szkolenia@wroclaw.skwp.pl
kursy@wroclaw.skwp.pl

PKO Bank Polski S.A 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635

Oddział w Jeleniej Górze
ul.1-go Maja 76/1B
58-500 Jelenia Góra

tel. 75 64 12 200
kom. 603 783 626

szkolenia@jeleniagora.skwp.pl

PKO Bank Polski S.A. 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635