Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
27.11.2024
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
SZKOLENIE
Tryb:
W DNI ROBOCZE
Opłata:
370,- zł od osoby
350,- złCena dla członków

WYKŁADOWCA: ŁUKASZ PIETRUK - Radca prawny, wspólnik Kancelarii Radców Prawnych, wieloletni Inspektor Ochrony Danych (wcześniej ABI), specjalista w zakresie prawa pracy, dokumentacji pracowniczej. Absolwent studiów podyplomowych “Fundusze Strukturalne Unii Europejskiej w Praktyce”. W codziennej pracy świadczy usługi doradcze oraz prowadzi szkolenia dla instytucji prywatnych i publicznych. Jest autorem dwóch książek o tematyce prawnej i publikacji naukowych z kilku dziedzin prawa. W ramach praktyki zawodowej prowadzi sprawy z zakresu prawa pracy reprezentując zarówno pracowników jak i pracodawców. Wykładowca ceniony za bezpośrednie podejście i przejrzyste przekazanie wiedzy prawnej, poparte dużą praktyką stosowania prawa. Na bieżąco odpowiada na pytania, a uczestnicy chwalą bardzo merytoryczny, ale swobodny sposób prowadzenia szkolenia, mimo często hermetycznej prawnej tematyki. Prowadzi szkolenia i zajęcia z zakresu prawa pracy od 2006 r., jest wykładowcą na kursach dla pracowników kadr i księgowych.

CEL KURSU ORAZ WYMAGANIA WSTĘPNE DLA SŁUCHACZY:

Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych z zagadnień dotyczących zmian w prawie pracy.
Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę doskonalenia zawodowego oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy zawodowej
UCZESTNICY SZKOLENIA: księgowi, główni księgowi, osoby zajmujące się księgowością i kadrami, dyrektorzy, kierownicy, zastępcy i specjaliści działów kadr i płac, osoby zajmujące się zawodowo zatrudnianiem pracowników, osoby prowadzące biura księgowe, rachunkowe, prawne, osoby chcące usystematyzować wiedzę z zakresu objętego szkoleniem.

ORGANIZACJA:

CZAS TRWANIA KURSU: 7 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna to 45 minut)/ 9:00 - 14:45
Kurs realizowany jest w systemie online.

OPIS SZKOLENIA I WYMAGANIA SPRZĘTOWE:
Uczestnik powinien dysponować komputerem lub urządzeniem mobilnym, z dostępem do Internetu (przeglądarka Google Chrome lub Firefox).
Szkolenie prowadzone jest w formule online, zapewniającej kontakt z wykładowcą (za pośrednictwem kamery) poprzez platformą internetową.

METODY PRACY I MATERIAŁY SZKOLENIOWE:
Proces kształcenia na kursie realizowany jest w formie zajęć wykładowo-seminaryjnych z ćwiczeniami praktycznymi ONLINE, polegających na zdalnym, w czasie rzeczywistym, interaktywnym spotkaniu video z wykładowcą, do którego otrzymują Państwo dostęp za pośrednictwem programu/aplikacji ClickMeeting. W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę, które zostaną przesłane Państwu w formie elektronicznej przed szkoleniem.

PLAN NAUCZANIA:

Wprowadzenie – czyli dlaczego temat będzie omawiany z minimum teorii i z naciskiem na praktykę.

Nowe uprawnienia pracownicze przewidziane w kodeksie pracy – analiza praktyczna

  1. wniosek o zabezpieczenie
  2. rygor natychmiastowej wykonalności
  3. ograniczenia dla pracodawców
  4. zakres ochrony pracownika
  5. nowy rodzaj pozwu pracowniczego

Błędy w treści umowy o pracę po zmianie przepisów.

  1. praktyczne problemy z przekazywaniem informacji
  2. co w sytuacji nieuwzględnienia wymogów – sankcyjność zaniechania

Problem w zakresie nawiązania stosunku pracy, jak nie popełniać błędów?

Dwa etaty – nierozwiązany problem praktyczny?

Umowa na okres próbny, dlaczego tak niechętnie pracodawcy korzystają z nowych rozwiązań?

  1. czym różni się taka umowa od poprzednich umów na okres próbny?
  2. klauzula automatycznego przedłużenia umowy
  3. powiązanie długości okresu próbnego z zatrudnieniem po okresie próbnym – praca na przykładach.

Wypowiadanie umów o pracę na nowych zasadach

  1. wypowiadanie umów na czas określony
  2. wypowiadanie umów na okres próbny
  3. dodatkowe uprawnienia pracowników zatrudnionych na czas określony, co jest istotne a co w praktyce nie będzie miało zastosowania?

Wniosek o bardziej przewidywalne warunki zatrudnienia

Wniosek o elastyczną organizację pracę

Standardowe błędy popełniane przez pracodawców

Broszurka informacyjna i jej zastosowanie

  1. niedostosowanie do wymogów
  2. najczęstsze błędy
  3. zakres informacji
  4. forma przekazania informacji

Komunikacja z pracownikiem – postać papierowa i elektroniczna

  1. Identyfikacja nadawcy/adresata
  2. Sfera dowodowa
  3. Archiwizacja

Praktyczne problemy związane z przerwami w czasie pracy

Dodatkowe dni wolne od pracy

  1. Zwolnienie od pracy – ujęcie wyłącznie praktyczne, z minimum teorii.
  2. Urlop opiekuńczy – ujęcie wyłącznie praktyczne, z minimum teorii.

Zmiany w zakresie urlopów

  1. urlop rodzicielski
  2. urlop ojcowski
  3. urlop wychowawczy
  4. urlop macierzyński

Szkolenia pracownicze

Praca zdalna

  1. Regulamin, na co trzeba zwrócić uwagę?
  2. Praca zdalna – całkowita, częściowa lub okazjonalna
  3. Jak właściwie rozpocząć pracę zdalną i dlaczego to takie ważne?
  4. Grupy (osoby) uprzywilejowane – jak ma postępować pracodawca?
  5. Zwroty kosztów i ekwiwalent – zasady ustalania.
  6. Inne praktyczne zagadnienia

Kontrola trzeźwości pracownika

  1. Zasady wprowadzania
  2. Zasady przeprowadzania
  3. Dokumentacja w firmie
  4. Obowiązki i uprawnienia pracodawcy

Pytania i dyskusja

EFEKTEM KSZTAŁCENIA NA KURSIE BĘDZIE:

  • poszerzenie posiadanej wiedzy oraz doskonalenie już posiadanych umiejętności zawodowych z zakresu przepisów prawa pracy,
  • umiejętność wykonywania pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
  • umiejętność przewidywania skutków i ponoszenia odpowiedzialności za podjęte działania.

SPOSÓB I FORMA ZALICZENIA:
Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu wydanego na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2175).

DODATKOWE INFORMACJE:
Zgłoszenie na kurs dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.wroclaw.skwp.pl.
Liczba miejsc ograniczona. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Zgłoszenia, które nadejdą po zamknięciu listy zgłoszeń są umieszczane na liście rezerwowej.
Potwierdzenie o uczestnictwie w kursie prześlemy pocztą elektroniczną na adres e-mail podany w zgłoszeniu.
Wykładowcy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia oraz materiałów szkoleniowych. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką. Forma i termin rozpoczęcia i zakończenia kursu mogą ulec zmianie.

WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI:
Przesłanie formularza online stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać przed jego rozpoczęciem.
Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta:
PKO Bank Polski S.A 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635; tytułem: imię i nazwisko/nazwa firmy oraz nazwa szkolenia.
Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika.
Rezygnację (najpóźniej na siedem dni roboczych przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@jeleniagora.skwp.pl. Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.

ul. Gen. Józefa Bema 7-9/1A
50-265 Wrocław

tel. 71 343 76 27
tel. 71 344 26 82
kom. 531 012 973
kom. SZKOLENIA 601 792 390 Marzena Brzezińska
kom. SZKOLENIA 537 622 800 Zuzanna Niemasz

biuro@wroclaw.skwp.pl
szkolenia@wroclaw.skwp.pl
kursy@wroclaw.skwp.pl

PKO Bank Polski S.A 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635

Oddział w Jeleniej Górze
ul.1-go Maja 76/1B
58-500 Jelenia Góra

tel.75 64 12 200
kom.603 783 626

szkolenia@jeleniagora.skwp.pl

PKO Bank Polski S.A. 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635

godziny otwarcia biura:
7:30 do 15:30

close