WYKŁADOWCA: PAWEŁ JAKUBAS - Absolwent Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie o specjalności rachunkowość i finanse. Od 2008 roku jest aktywnym trenerem i wykładowcą. Współpracuje w ogólnopolskimi organizacjami szkoleniowymi, wśród których można wymienić: Towarzystwo Wiedzy Powszechnej, czy Stowarzyszenie Księgowych w Polsce. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu księgowości, kadr i płac, obsługi programów finansowo-księgowych oraz kadrowo-płacowych. Na stałe współpracuje w dwoma biurami rachunkowymi oraz Uniwersytetem Wrocławskim, gdzie prowadzi ćwiczenia oraz seminaria z zakresu przedsiębiorczości, prawa pracy itp. W trakcie prowadzonych zajęć, szkoleń w przystępny i atrakcyjny sposób przekazuje wiedzę teoretyczną bazując na praktycznych rozwiązaniach.
CEL KURSU ORAZ WYMAGANIA WSTĘPNE DLA SŁUCHACZY:
Celem kursu jest uzyskanie i poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zakresie obsługi programu Płatnik.
Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę doskonalenia zawodowego oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy zawodowej.
UCZESTNICY SZKOLENIA: Szkolenie adresowane jest do osób chcących poznać zasady obsługi programu Płatnik oraz osób posługujących się programem w rozliczeniach z ZUS, osoby odpowiedzialne za sprawy kadrowo-płacowe, księgowe i pracodawcy.
ORGANIZACJA:
CZAS TRWANIA KURSU: 8 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna to 45 minut) / 9:00 - 15:30
Kurs realizowany jest w formie warsztatów online.
Ilość miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń. Szkolenie uruchamiane jest z chwilą pełnego naboru grupy słuchaczy.
OPIS SZKOLENIA I WYMAGANIA SPRZĘTOWE:
Uczestnik powinien dysponować komputerem lub urządzeniem mobilnym, z dostępem do Internetu (przeglądarka Google Chrome lub Firefox).
Szkolenie prowadzone jest w formule zapewniającej kontakt z wykładowcą (za pośrednictwem kamery) poprzez platformę internetową.
METODY PRACY I MATERIAŁY SZKOLENIOWE:
Proces kształcenia na szkoleniu realizowany jest w formie warsztatów praktycznych, polegających na zdalnym, w czasie rzeczywistym, interaktywnym spotkaniu video z wykładowcą, do którego otrzymują Państwo dostęp za pośrednictwem programu/aplikacji internetowej. W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę, które zostaną przesłane Państwu w formie elektronicznej.
PLAN NAUCZANIA
1. Krótkie wprowadzenie o programie Płatnik: do czego służy, jak funkcjonuje, w tym omówienie zmian od 2022 rok dt. składki zdrowotnej – przedsiębiorcy jednoosobowi.
2. Wprowadzanie danych płatnika składek: ustawienia szkoleniowe i ustawienia pracy realnej.
3. Potwierdzanie danych płatnika i ubezpieczonych w ZUS – czynności tylko w rzeczywistej pracy.
4. Wprowadzanie danych ubezpieczonych w Rejestrze ubezpieczonych.
5. Zgłoszenie do ubezpieczeń, druk ZZA, ZUA, ZCNA: osoby do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego, osoby tylko do ubezpieczenia zdrowotnego, osoby pełniące funkcje.
6. Rozliczanie miesiąca: dokumenty RCA (nowe funkcje w związku z likwidacją RZA), RSA, RPA, DRA – zmiany w deklaracji rozliczeniowej.
7. Druk ZWUA – umowy o pracę i inni ubezpieczeni.
8. Pozostałe dokumenty w programie Płatnik: ZUS IWA, ZUS RIA, ZUS OSW.
9. Wysyłanie dokumentów do ZUS – na szkoleniu oraz w pracy rzeczywistej.
EFEKTEM KSZTAŁCENIA NA KURSIE BĘDZIE:
1) poszerzenie posiadanej wiedzy oraz doskonalenie już posiadanych umiejętności zawodowych z zakresu obsługi programu Płatnik ZUS,
2) umiejętność wykonywania pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
3) umiejętność przewidywania skutków i ponoszenia odpowiedzialności za podjęte działania.
SPOSÓB I FORMA ZALICZENIA:
Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu wydanego na podstawie § 23 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2175).
DODATKOWE INFORMACJE:
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.wroclaw.skwp.pl.
Potwierdzenie o uczestnictwie w szkoleniu prześlemy pocztą elektroniczną na adres e-mail podany w zgłoszeniu.
Wykładowcy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia oraz materiałów szkoleniowych. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką. Forma i termin rozpoczęcia i zakończenia kursu mogą ulec zmianie.
WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI:
Przesłanie formularza online stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia terminu szkolenia) przed jego rozpoczęciem.
Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta: PKO Bank Polski S.A 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635; tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.
Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika.
Rezygnację (najpóźniej na siedem dni roboczych przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@wroclaw.skwp.pl. Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpływu pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.