WYKŁADOWCA: RAFAŁ SZAFRANIEC - licencjonowany doradca podatkowy nr 11032 od 2008 r.; posiada ponad 20-letnie doświadczenie w obszarze podatku VAT; obecnie partner w KPMG we Wrocławiu; specjalizuje się w podatkach pośrednich zarówno w ujęciu krajowym jak i międzynarodowym; reprezentuje klientów przed organami podatkowymi/celno-skarbowymi oraz sądami administracyjnymi. Prowadzi zajęcia w zakresie podatku VAT na studiach podyplomowych UE we Wrocławiu; wykłada dla PIBR; KIDP.
CEL KURSU ORAZ WYMAGANIA WSTĘPNE DLA SŁUCHACZY:
Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych dotyczących problematyki podatku naliczonego i korekty odliczenia.
Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę doskonalenia zawodowego oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy zawodowej.
UCZESTNICY SZKOLENIA: główni księgowi, samodzielni księgowi i księgowi bilansiści, osoby zajmujące się księgowością, pracownicy i właściciele biur rachunkowych, przedsiębiorcy i właściciele firm, osoby w trakcie zdobywania kwalifikacji do wykonywania zawodu księgowego, inne osób zainteresowane szkoleniem.
ORGANIZACJA:
CZAS TRWANIA KURSU: 7 godzin (godzina lekcyjna to 45 minut) 9:00 - 14:45
Kurs realizowany jest w formie online.
OPIS SZKOLENIA I WYMAGANIA SPRZĘTOWE:
Uczestnik powinien dysponować komputerem lub urządzeniem mobilnym, z dostępem do Internetu (przeglądarka Google Chrome lub Firefox). Szkolenie prowadzone jest w formule online, zapewniającej kontakt z wykładowcą (za pośrednictwem kamery) poprzez platformą internetową.
METODY PRACY I MATERIAŁY SZKOLENIOWE:
Proces kształcenia na szkoleniu realizowany jest w formie zajęć wykładowo-seminaryjnych z ćwiczeniami praktycznymi ONLINE, polegających na zdalnym, w czasie rzeczywistym, interaktywnym spotkaniu video z wykładowcą, do którego otrzymują Państwo dostęp za pośrednictwem programu/aplikacji ClickMeeting. W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę, które zostaną przesłane Państwu w formie elektronicznej.
PLAN NAUCZANIA:
- Neutralność podatku VAT jako jedna z podstawowych zasad
- Zakres prawa do odliczenia
- Związek bezpośredni a pośredni z działalnością podlegającą opodatkowaniu
- Wyłączenia z prawa do odliczenia
- Ograniczenia częściowe prawa do odliczenia
- Odliczenie podatku naliczonego a rejestracja dla celów VAT
- Działalność niepodlegająca opodatkowaniu oraz zwolniona z opodatkowania a prawo do odliczenia
- Prewspółczynnik i współczynnik oraz zasady obliczania proporcji
- Korekty prawa do odliczenia krok po kroku (jednorazowa oraz wieloletnia)
- Wpływ korekty VAT na podatki dochodowe
- Warunki odliczenia VAT
- Termin odliczenia VAT
- Korekta w zakresie odliczenia VAT
EFEKTEM KSZTAŁCENIA NA KURSIE BĘDZIE:
- nabycie i poszerzenie posiadanej wiedzy zawodowej dotyczącej problematyki podatku naliczonego i korekty odliczenia,
- umiejętność wykonywania pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
- umiejętność przewidywania skutków i ponoszenia odpowiedzialności za podjęte działania.
SPOSÓB I FORMA ZALICZENIA:
Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu wydanego na podstawie § 23 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2175).
DODATKOWE INFORMACJE:
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.wroclaw.skwp.pl.
Liczba miejsc ograniczona. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Zgłoszenia, które nadejdą po zamknięciu listy zgłoszeń są umieszczane na liście rezerwowej.
Potwierdzenie o uczestnictwie w szkoleniu prześlemy pocztą elektroniczną na adres e-mail podany w zgłoszeniu.
Wykładowcy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia oraz materiałów szkoleniowych. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką. Forma i termin rozpoczęcia i zakończenia kursu mogą ulec zmianie.
WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI:
Przesłanie formularza online stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać przed jego rozpoczęciem. Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta: PKO Bank Polski S.A 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635; tytułem: imię i nazwisko/nazwa firmy oraz nazwa szkolenia.
Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika.
Rezygnację (najpóźniej na siedem dni roboczych przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@jeleniagora.skwp.pl. Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.