Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
13.09.2023
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
SZKOLENIE
Tryb:
W DNI ROBOCZE
Opłata:
370,- zł od osoby
350,- złCena dla członków

WYKŁADOWCA: ŁUKASZ PIETRUK - Radca Prawny, wspólnik Kancelarii Radców Prawnych, wieloletni Inspektor Ochrony Danych (wcześniej ABI), specjalista w zakresie prawa pracy, dokumentacji pracowniczej. Absolwent studiów podyplomowych “Fundusze Strukturalne Unii Europejskiej w Praktyce”. W codziennej pracy świadczy usługi doradcze oraz prowadzi szkolenia dla instytucji prywatnych i publicznych. Jest autorem dwóch książek o tematyce prawnej i publikacji naukowych z kilku dziedzin prawa. W ramach praktyki zawodowej prowadzi sprawy z zakresu prawa pracy reprezentując zarówno pracowników jak i pracodawców. Wykładowca ceniony za bezpośrednie podejście i przejrzyste przekazanie wiedzy prawnej, poparte dużą praktyką stosowania prawa. Na bieżąco odpowiada na pytania, a uczestnicy chwalą bardzo merytoryczny, ale swobodny sposób prowadzenia szkolenia, mimo często hermetycznej prawnej tematyki. Prowadzi szkolenia i zajęcia z zakresu prawa pracy od 2006 r., jest wykładowcą na kursach dla pracowników kadr i księgowych.

CEL KURSU ORAZ WYMAGANIA WSTĘPNE DLA SŁUCHACZY:
Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych z zagadnień dotyczących zmian w prawie pracy.
Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę doskonalenia zawodowego oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy zawodowej.
UCZESTNICY SZKOLENIA: księgowi, główni księgowi, osoby zajmujące się księgowością i kadrami, dyrektorzy, kierownicy, zastępcy i specjaliści działów kadr i płac, osoby zajmujące się zawodowo zatrudnianiem pracowników, osoby prowadzące biura księgowe, rachunkowe, prawne, osoby chcące usystematyzować wiedzę z zakresu płac.

ORGANIZACJA:

CZAS TRWANIA KURSU: 7 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna to 45 minut) / 9:00 - 14:45
Kurs realizowany jest w systemie online.

METODY PRACY I MATERIAŁY SZKOLENIOWE:
Proces kształcenia na kursie realizowany jest w formie zajęć wykładowo-seminaryjnych z ćwiczeniami praktycznymi ONLINE, polegających na zdalnym, w czasie rzeczywistym, interaktywnym spotkaniu video z wykładowcą, do którego otrzymują Państwo dostęp za pośrednictwem programu/aplikacji ClickMeeting. W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę, które zostaną przesłane Państwu w formie elektronicznej przed szkoleniem.

OPIS SZKOLENIA I WYMAGANIA SPRZĘTOWE:
Uczestnik powinien dysponować komputerem lub urządzeniem mobilnym, z dostępem do Internetu (przeglądarka Google Chrome lub Firefox).
Szczegóły dotyczące wykorzystania i obsługi platformy potrzebnej do szkolenia online otrzymają Państwo po złożeniu formularza zgłoszeniowego.

PLAN NAUCZANIA:

1.Wprowadzenie – czyli dlaczego temat będzie omawiany z minimum teorii i z naciskiem na praktykę.

2. Korzystanie z uprawnień przewidzianych w kodeksie pracy przez pracownika okiem praktyka

  • ograniczenia dla pracodawców
  • zakres ochrony pracownika
  • nowy rodzaj pozwu pracowniczego

3. Zmiany w zakresie treści umowy o pracę, dlaczego wciąż tak wiele błędów jest popełnianych?

  • praktyczne problemy z podawaniem dodatkowych informacji
  • co w sytuacji nieuwzględnienia wymogów – sankcyjność zaniechania

4. Pułapka w zakresie nawiązania stosunku pracy, jak w nią nie wpaść?

5. Dwa etaty – dlaczego kodeksowa regulacja nie wytrzymuje konfrontacji z praktyką?

6. Umowa na okres próbny, dlaczego tak niechętnie pracodawcy korzystają z nowych rozwiązań?

  • czym różni się taka umowa od poprzednich umów na okres próbny?
  • klauzula automatycznego przedłużenia umowy
  • powiązanie długości okresu próbnego z zatrudnieniem po okresie próbnym – praca na przykładach.

7. Wypowiadanie umów o pracę

  • wypowiadanie umów na czas określony
  • wypowiadanie umów na okres próby
  • dodatkowe uprawnienia pracowników zatrudnionych na czas określony, co jest istotne a co jest w praktyce wydmuszką?

8. Nowe wnioski pracownicze – wyzwanie dla pracodawcy

  • wniosek o bardziej przewidywalne warunki zatrudnienia
  • wniosek o elastyczną organizację pracę
  • standardowe błędy popełniane przez pracodawców

9. Nowe obowiązki informacyjne pracodawcy, czyli jak sobie radzić ze współczesną broszurką?

  • w których miejscach informacji pracodawcy robią błędy?
  • zakres informacji
  • forma przekazania informacji

10. Postać elektroniczna podczas porozumiewania się z pracownikiem

  • Identyfikacja nadawcy/adresata
  • Sfera dowodowa
  •  Archiwizacja

11.  Przerwy w czasie pracy – praktyczne zagadnienia

12. Dodatkowe dni wolne od pracy

  • Zwolnienie od pracy – ujęcie wyłącznie praktyczne, z minimum teorii.
  • Urlop opiekuńczy – ujęcie wyłącznie praktyczne, z minimum teorii.

13. Zmiany w zakresie urlopów

  • urlop rodzicielski
  • urlop ojcowski
  • urlop wychowawczy
  • urlop macierzyński

14. Regulacje w zakresie szkoleń pracowniczych

15. Praca zdalna

  • Regulamin, na co trzeba zwrócić uwagę?
  • Praca zdalna – całkowita, częściowa lub okazjonalna
  • Jak właściwie rozpocząć pracę zdalną i dlaczego to takie ważne?
  • Grupy (osoby) uprzywilejowane – jak ma postępować pracodawca?
  • Zwroty kosztów i ekwiwalent – zasady ustalania.
  • Inne praktyczne zagadnienia

16. Kontrola trzeźwości pracownika

  • Zasady wprowadzania
  • Zasady przeprowadzania
  • Dokumentacja w firmie
  • Obowiązki i uprawnienia pracodawcy

17. Pytania i dyskusja

EFEKTEM KSZTAŁCENIA NA KURSIE BĘDZIE:
1) poszerzenie posiadanej wiedzy oraz doskonalenie już posiadanych umiejętności zawodowych z zakresu przepisów prawa pracy,
2) umiejętność wykonywania pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
3) umiejętność przewidywania skutków i ponoszenia odpowiedzialności za podjęte działania.

SPOSÓB I FORMA ZALICZENIA:
Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu wydanego na podstawie par. 22 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. poz. 652).

DODATKOWE INFORMACJE:
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.wroclaw.skwp.pl.
Liczba miejsc ograniczona. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Zgłoszenia, które nadejdą po zamknięciu listy zgłoszeń są umieszczane na liście rezerwowej.
Potwierdzenie o uczestnictwie w szkoleniu prześlemy pocztą elektroniczną na adres e-mail podany w zgłoszeniu.
Wykładowcy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia oraz materiałów szkoleniowych. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.

WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI:
Przesłanie formularza online stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia terminu szkolenia) przed jego rozpoczęciem.
Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta: PKO Bank Polski S.A 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635; tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.
Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika.
Rezygnację (najpóźniej na siedem dni roboczych przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@jeleniagora.skwp.pl. Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpływu pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.

ul. Gen. Józefa Bema 7-9/1A
50-265 Wrocław

tel. 71 343 76 27
tel. 71 344 26 82
kom. 531 012 973
kom. SZKOLENIA 601 792 390 Marzena Brzezińska
kom. SZKOLENIA 537 622 800 Estera Jaroszewska

biuro@wroclaw.skwp.pl
szkolenia@wroclaw.skwp.pl
kursy@wroclaw.skwp.pl

PKO Bank Polski S.A 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635

Oddział w Jeleniej Górze
ul.1-go Maja 76/1B
58-500 Jelenia Góra

tel.75 64 12 200
kom.603 783 626

szkolenia@jeleniagora.skwp.pl

PKO Bank Polski S.A. 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635

godziny otwarcia biura:
7:30 do 15:30