CEL:
Celem kursu jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych poprzez nabycie umiejętności wykorzystania programu MS Excel w księgowości. Zapraszamy na praktyczne zajęcia, podczas których każdy uczestnik empirycznie poznaje aplikację MS Excel 2016, a w szczególności jej funkcje, narzędzia oraz sposoby ich wykorzystania w środowisku danych finansowo-rachunkowych. Prowadzone warsztaty szkoleniowe mają na celu usprawnienie pracy księgowych w obszarze zastosowań arkusza kalkulacyjnego. Dzięki zajęciom będziesz mógł: uprościć wykorzystywane arkusze, skrócić czas potrzebny na wykonywanie żmudnych obliczeń i transformacji danych księgowych, wykonać skomplikowane rachunki korzystając z poznanych formuł oraz swobodnie poruszać się w gąszczu danych liczbowych.
Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę doskonalenia zawodowego oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy zawodowej.
Uczestnicy szkolenia: warsztaty są kierowane do osób pracujących w działach lub biurach rachunkowych, które w zakresie obowiązków posiadają znajomość MS Excela na poziomie podstawowym oraz w sposób intensywny (tj. codzienne lub kilka razy w tygodniu) wykorzystują arkusz kalkulacyjny w swojej pracy. Uczestnik nie musi znać zaawansowanych funkcji czy zastosowań MS Excela. Podczas warsztatów poszczególne zagadnienia będą prezentowane od podstaw.
Metody pracy i materiały szkoleniowe:
Proces kształcenia na kursie realizowany jest w formie zajęć w laboratorium komputerowym wyposażonych w arkusz kalkulacyjny MS Excel 2016 współpracujący z system Windows 10. Stosowane są metody i techniki nauczania skoncentrowane na praktycznych aspektach rozwiązywania problemów.
W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę od wzorujące dane finansowo-księgowo.
Efektem kształcenia na kursie będzie:
- Nabycie umiejętności efektywnej pracy z danymi finansowo-księgowymi w arkuszu kalkulacyjnym.
- Nabycie umiejętności organizowania danych w skoroszytach xlsx.
- Zapoznanie się z narzędziami przetwarzania danych m.in., z tabelami, tabelami przestawnymi, autofiltrami.
- Zapoznanie się z przydatnymi w pracy księgowego funkcjami MS Excela.
- Poznanie możliwości arkusza kalkulacyjnego w obszarze usprawniania pracy w księgowości.
- Umiejętność wykonywania pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
- Umiejętność przewidywania skutków i ponoszenia odpowiedzialności za podjęte działania.
PROGRAM:
Dzień 1 (4H) Podstawowe zasady pracy z arkuszem kalkulacyjnym
1. Nawigacja po arkuszu kalkulacyjnym za pomocą klawiatury
- Wyszukiwanie informacji na postawie adresu komórki
- Przechodzenie między arkuszami i wyszukiwanie arkuszy po nazwie
- Przechodzenie i zaznaczanie wierszy, kolumn i tabel z danymi
- Powtarzanie ostatniej operacji
- Wstawianie autosumy
- Przenoszenie danych między arkuszami i skoroszytami z wykorzystaniem klawiatury
2. Formatowanie komórek
- Skróty klawiaturowe używane przy formatowaniu
- Formatowanie niestandardowe
- Formatowanie warunkowe
3. Wykorzystanie tabel MS Excela
- Definiowanie tabel
- Zapoznanie się z właściwościami tabel
- Zmiana nazwy tabeli
- Wprowadzenie formuł do kolumn tabeli
- Odwoływanie się do tabel
Dzień 2 (4H) Podstawowe narzędzia ułatwiające przetwarzanie danych
1. Praca z różnymi formatami liczb
- Konwersja liczb przechowywanych jako tekst
- Usuwanie niepotrzebnych znaków (spacje, separatory) w dużych zbiorach danych
- Zmian formatu liczb anglosaskiego na polski
- Zmiana formatów dat
- Praca z numerami kont
2. Zastosowanie filtrowania i sortowania
- Autofiltrowanie danych
- Filtrowanie danych za pomocą różnych kryteriów
- Filtrowanie złożone
- Sortowanie i sortowanie zaawansowane
3. Wykorzystanie tabel przestawnych
- Tworzenie tabel przestawnych
- Wykorzystanie jako źródła danych tabeli programu Excel
- Budowanie tabel o dowolnych układach kolumn i wierszy
- Filtrowanie i sortowanie danych w tabeli przestawnej
- Wstawianie formuł obliczeniowych w tabelach przestawnych
Dzień 3 (4H) Podstawy organizacji danych w arkuszu kalkulacyjnym
1. Dostosowywanie układów danych na potrzeby pracy z tabelami przestawnymi
- Prezentacja korzyści z posługiwania się danymi dostosowanymi do pracy z tabelami przestawnymi
- Zastosowanie opcji anulowania przestawienia kolumn
2. Przetwarzanie danych z wielopoziomową analityką
- Wypełnianie kolumn brakującymi informacjami nt. poziomu analityki
- Automatyzacja zadań związanych z usuwaniem układów wielopoziomowych i dopasowywanie ich do pracy z tabelami przestawnymi
3. Łączenia danych z wielu arkuszy
- Mechanizm konsolidacji danych
Dzień 4 (4H) Przykłady zastosowania MS Excela w pracy z danymi finansowo-księgowymi
1. Budowa tabel z klasyfikacjami
- Klasyfikacja kontrahentów pod względem wielkości rozrachunków
- Klasyfikacja zapasów magazynowych pod względem zmienności rozchodu
2. Tworzenie raportów wiekowania należności
- Grupowanie danych dotyczących należności
- Przypisywanie należności do grup wg długości okresu przeterminowania
3. Generowanie raportów analitycznych
- Badanie dynamiki i struktury bilansu,
- Analizy przychodów, kosztów
Wykładowca - dr Zdzisław Kes
ORGANIZACJA:
Kurs realizowany jest w systemie stacjonarnym.
Zajęcia w godz. 16.00 - 19.15.
Kurs obejmuje 16 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna to 45 minut).
Kurs realizowany w dniach: 19 listopad 2019r
21 listopad 2019r
26 listopad 2019r
28 listopad 2019r
Ilość miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
INFORMACJE DODATKOWE:
W ramach szkolenia zapewniamy:
• materiały szkoleniowe,
• przerwy kawowe.
Potwierdzenie o uczestnictwie w szkoleniu prześlemy pocztą elektroniczną na adres e-mail podany w zgłoszeniu.
Sposób i forma zaliczenia:
Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych (75%) oraz egzamin w formie testu. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu wydanego na podstawie par. 18 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. poz. 1632).