WYKŁADOWCA:
TOMASZ BAGIŃSKI - Trener i wykładowca stawiający na praktyczne zastosowanie przekazywanej wiedzy w codziennej pracy. Posiada 20 letnie doświadczenie w prowadzeniu kursów i szkoleń z czego ostatnie 7 jest ukierunkowane na pakiet biurowy Microsoft Office (Excel, BI, Word, PowerPoint, Access, Outlook) na wszystkich poziomach zaawansowania wraz z programowaniem w VBA. Środowisko Office’a a szczególnie Excel/Access zna nie tylko od strony dydaktycznej, ale również od strony zwykłego użytkownika, byłego analityka w korporacjach farmaceutach i jako osoba wspierająca innych użytkowników w problemach (case study). Obok wielu kursów informatycznych ukończył również szkolenia z zakresu prowadzenia grup szkoleniowych, przygotowania i wygłaszania wykładów oraz zarządzania projektami.
CEL KURSU ORAZ WYMAGANIA WSTĘPNE DLA SŁUCHACZY:
Celem kursu jest nauka praktycznego wykorzystania Excela m.in. w kadrach, płacach i księgowości. Zagadnienia omawiane na kursie pomogą w sprawnym przygotowaniu zestawień i wykresów, a stworzone szablony będą mogły być wykorzystane w codziennej pracy. Uczestnicy kursu dowiedzą się jak uprościć i zautomatyzować zadania m.in. działów księgowości i kadrowo-płacowych z wykorzystaniem programu Excel. Program kursu jest przygotowany w taki sposób, aby pokazać praktyczny wymiar poszczególnych narzędzi w programie Excel.
Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę doskonalenia zawodowego oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy zawodowej.
UCZESTNICY SZKOLENIA: Szkolenie adresowane jest do osób, które posiadają podstawową wiedzę o Microsoft Excel, ale chcą zwiększyć swoje kompetencje w zakresie jego obsługi i bardziej efektywniej wykorzystywać program.
ORGANIZACJA:
Kurs jest zorganizowany w formie online.
Kurs obejmuje 2 dni (16 godz. lekcyjnych) w dniach
30 września oraz 01 października 2024 r. /09:00 - 15:30
Ilość miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Szkolenie uruchamiane jest z chwilą pełnego naboru grupy słuchaczy.
Metody pracy i materiały szkoleniowe:
Proces kształcenia na kursie realizowany jest w formie zajęć warsztatowych ONLINE, polegających na zdalnym, w czasie rzeczywistym, interaktywnym spotkaniu video z wykładowcą, do którego otrzymują Państwo dostęp za pośrednictwem programu/aplikacji MS TEAMS. W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę, które zostaną przesłane Państwu w formie elektronicznej przed szkoleniem.
Opis szkolenia i wymagania sprzętowe:
Uczestnik powinien dysponować komputerem lub urządzeniem mobilnym, z dostępem do Internetu (przeglądarka Google Chrome lub Firefox). Szczegóły dotyczące wykorzystania i obsługi platformy potrzebnej do szkolenia online otrzymają Państwo po złożeniu formularza zgłoszeniowego.
Plan nauczania:
- Podstawy - przypomnienie
- Przydatne skróty, zaznaczanie danych, poruszanie się po zakresie itp.
- Wprowadzanie danych
- Wyszukiwanie oraz zaznaczanie pustych komórek oraz ich wypełnianie,
- Narzędzie PRZEJDŹ DO oraz CTRL+ENTER.
- Formatowanie komórek i wartości, tworzenie własnych formatów wartości i ich kopiowanie.
- Kopiowanie wartości, formatów, szerokości kolumn, konwersja liczb przechowywyanych jako teksty na liczby w rozumieniu Excela. Korzystanie ze schowka MsOffice’a.
- Obiekt Tabela
- Formatowanie danych, obliczenia oraz filtrowanie danych w tabeli za pomocą fragmentatorów.
- Dokonywanie obliczeń za pomocą funkcji.
- Omówienie operatorów matematycznych i logicznych,
- Zagnieżdżanie funkcji,
- Odwołania względne, bezwzględne i mieszane,
- Przypomnienie funkcji dostępnych w poleceniu Σ AUTOSUMOWANIE,
- Funkcje logiczne JEŻELI, LUB, ORAZ, JEŻELI.BŁĄD,
- Funkcja WYSZUKAJ.PIONOWO – pobieranie i wyszukiwanie danych z innego zakresu,
- Funkcje daty i czasu DNI.ROBOCZE, DZIEŃ.ROBOCZY, DATA.RÓŻNICA, DATA itp.,
- Funkcje tekstowe LEWY, PRAWY, Z.WIELKIEJ.LITERY, LITERY.WIELKIE, FRAGMENT.TEKSTU itp.
- Sortowanie i filtrowanie
- Sortowanie zaawansowane dla danych numerycznych, tekstowych i dat,
- Filtrowanie danych oraz tworzenie zaawansowanych kryteriów.
- Teksty
- Podział tekstu za pomocą narzędzia TEKST JAKO KOLUMNY oraz jego łączenie,
- Pobieranie danych z pliku TXT/CSV.
- Daty i czas
- Omówienie daty w oraz czasu Excelu w kontekście formatu i wartości,
- Obliczenia dni roboczych i kalendarzowych w wybranym przedziel dat.,
- Tworzenie kalendarzy i listy obecności,
- Obliczenia dokonywanie na datach i na czasie np. obliczenia początku i końca miesiąca.
- Formatowanie warunkowe
- Wyróżnianie danych spełniających wybrane kryteria za pomocą kolorów, ikon, gradientów. Wyróżnianie kolorem kilku najwyższych/najniższych wartości,
- Tworzenie automatycznych list obecności z wyznaczeniem dni wolnych od pracy.
- Wykresy
- Tworzenie wykresów (kołowy, słupkowy, kolumnowy, liniowy, itd.) oraz edycja ich elementów składowych.
- Bezpieczeństwo i kontrola poprawności wprowadzanych danych
- Zabezpieczanie pliku oraz struktury dokumentu przed otwarciem lub zmianami. Ochrona części komórek w arkuszu, zabezpieczanie komórek przed wprowadzaniem nieprawidłowych danych,
- Tworzenie pól listy.
- Tabela Przestawna
- Omówienie zasad korzystania z tabeli przestawnej, wykonywanie obliczeń,
- Grupowanie, sortowanie, filtrowanie danych. Analizy kosztów, obrotów w kontekście dat.
- Narzędzia ułatwiające pracę
- Wypełnianie błyskawiczne, Znajdź i Zamień, Szybka analiza.
- Pobieranie danych do Excela z plików TXT, CSV oraz innych plików Excelowych
- Drukowanie
- Ustawienia podziału stron, obszaru wydruku. Zarządzanie elementami w nagłówku i stopce, dołączanie daty, godziny, logo firmy, numeracji stron.
Efektem kształcenia na kursie będzie:
- uzyskanie i poszerzenie praktycznych umiejętności wykorzystania Excela w kadrach, płacach i księgowości,
- umiejętność wykonywania pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
- umiejętność przewidywania skutków i ponoszenia odpowiedzialności za podjęte działania.
Sposób i forma zaliczenia:
Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu wydanego na podstawie par. 22 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. poz. 652).
DODATKOWE INFORMACJE:
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.wroclaw.skwp.pl.
Liczba miejsc ograniczona. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Zgłoszenia, które nadejdą po zamknięciu listy zgłoszeń są umieszczane na liście rezerwowej.
Potwierdzenie o uczestnictwie w szkoleniu prześlemy pocztą elektroniczną na adres e-mail podany w zgłoszeniu.
Wykładowcy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia oraz materiałów szkoleniowych. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Warunki płatności i rezygnacji:
Przesłanie formularza online stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać przed jego rozpoczęciem. Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta: PKO Bank Polski S.A 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635; tytułem: imię i nazwisko/nazwa firmy oraz nazwa szkolenia.
Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika.
Rezygnację (najpóźniej na siedem dni roboczych przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@jeleniagora.skwp.pl. Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.