Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
02-03.10.2023
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
SZKOLENIE
Tryb:
przed południem
Opłata:
845,- zł od osoby
800,- zł Cena dla członków

WYKŁADOWCA:
TOMASZ BAGIŃSKI - Trener i wykładowca stawiający na praktyczne zastosowanie przekazywanej wiedzy w codziennej pracy. Posiada 20 letnie doświadczenie w prowadzeniu kursów i szkoleń z czego ostatnie 7 jest ukierunkowane na pakiet biurowy Microsoft Office (Excel, BI, Word, PowerPoint, Access, Outlook) na wszystkich poziomach zaawansowania wraz z programowaniem w VBA. Środowisko Office’a a szczególnie Excel/Access zna nie tylko od strony dydaktycznej, ale również od strony zwykłego użytkownika, byłego analityka w korporacjach farmaceutach i jako osoba wspierająca innych użytkowników w problemach (case study). Obok wielu kursów informatycznych ukończył również szkolenia z zakresu prowadzenia grup szkoleniowych, przygotowania i wygłaszania wykładów oraz zarządzania projektami.

CEL KURSU ORAZ WYMAGANIA WSTĘPNE DLA SŁUCHACZY:
Celem kursu jest nauka praktycznego wykorzystania Excela m.in. w kadrach, płacach i księgowości. Zagadnienia omawiane na kursie pomogą w sprawnym przygotowaniu zestawień i wykresów, a stworzone szablony będą mogły być wykorzystane w codziennej pracy. Uczestnicy kursu dowiedzą się jak uprościć i zautomatyzować zadania m.in. działów księgowości i kadrowo-płacowych z wykorzystaniem programu Excel. Program kursu jest przygotowany w taki sposób, aby pokazać praktyczny wymiar poszczególnych narzędzi w programie Excel.
Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę doskonalenia zawodowego oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy zawodowej.

UCZESTNICY SZKOLENIA: Szkolenie adresowane jest do osób, które posiadają podstawową wiedzę o Microsoft Excel, ale chcą zwiększyć swoje kompetencje w zakresie jego obsługi i bardziej efektywniej wykorzystywać program.

ORGANIZACJA:

Kurs jest zorganizowany w formie online.
Kurs obejmuje 2 dni (16 godz. lekcyjnych) w godzinach 09:00 - 15:30

Ilość miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Szkolenie uruchamiane jest z chwilą pełnego naboru grupy słuchaczy.

Metody pracy i materiały szkoleniowe:
Proces kształcenia na kursie realizowany jest w formie zajęć warsztatowych ONLINE, polegających na zdalnym, w czasie rzeczywistym, interaktywnym spotkaniu video z wykładowcą, do którego otrzymują Państwo dostęp za pośrednictwem programu/aplikacji MS TEAMS. W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę, które zostaną przesłane Państwu w formie elektronicznej przed szkoleniem.

 Opis szkolenia i wymagania sprzętowe:
Uczestnik powinien dysponować komputerem lub urządzeniem mobilnym, z dostępem do Internetu (przeglądarka Google Chrome lub Firefox). Szczegóły dotyczące wykorzystania i obsługi platformy potrzebnej do szkolenia online otrzymają Państwo po złożeniu formularza zgłoszeniowego.

 Plan nauczania:

  1. Podstawy - przypomnienie
  • Przydatne skróty, zaznaczanie danych, poruszanie się po zakresie itp.
  1. Wprowadzanie danych
  • Wyszukiwanie oraz zaznaczanie pustych komórek oraz ich wypełnianie,
  • Narzędzie PRZEJDŹ DO oraz CTRL+ENTER.
  1. Formatowanie komórek i wartości, tworzenie własnych formatów wartości i ich kopiowanie.
  1. Kopiowanie wartości, formatów, szerokości kolumn, konwersja liczb przechowywyanych jako teksty na liczby w rozumieniu Excela. Korzystanie ze schowka MsOffice’a.
  1. Obiekt Tabela
  • Formatowanie danych, obliczenia oraz filtrowanie danych w tabeli za pomocą fragmentatorów.
  1. Dokonywanie obliczeń za pomocą funkcji. 
  • Omówienie operatorów matematycznych i logicznych,
  • Zagnieżdżanie funkcji,
  • Odwołania względne, bezwzględne i mieszane,
  • Przypomnienie funkcji dostępnych w poleceniu Σ AUTOSUMOWANIE,
  • Funkcje logiczne JEŻELI, LUB, ORAZ, JEŻELI.BŁĄD,
  • Funkcja WYSZUKAJ.PIONOWO – pobieranie i wyszukiwanie danych z innego zakresu,
  • Funkcje daty i czasu DNI.ROBOCZE, DZIEŃ.ROBOCZY, DATA.RÓŻNICA, DATA itp.,
  • Funkcje tekstowe LEWY, PRAWY, Z.WIELKIEJ.LITERY, LITERY.WIELKIE, FRAGMENT.TEKSTU itp.
  1. Sortowanie i filtrowanie
  • Sortowanie zaawansowane dla danych numerycznych, tekstowych i dat,
  • Filtrowanie danych oraz tworzenie zaawansowanych kryteriów.
  1. Teksty
  • Podział tekstu za pomocą narzędzia TEKST JAKO KOLUMNY oraz jego łączenie,
  • Pobieranie danych z pliku TXT/CSV.
  1. Daty i czas
  • Omówienie daty w oraz czasu Excelu w kontekście formatu i wartości,
  • Obliczenia dni roboczych i kalendarzowych w wybranym przedziel dat.,
  • Tworzenie kalendarzy i listy obecności,
  • Obliczenia dokonywanie na datach i na czasie np. obliczenia początku i końca miesiąca.
  1. Formatowanie warunkowe
  • Wyróżnianie danych spełniających wybrane kryteria za pomocą kolorów, ikon, gradientów. Wyróżnianie kolorem kilku najwyższych/najniższych wartości,
  • Tworzenie automatycznych list obecności z wyznaczeniem dni wolnych od pracy.
  1. Wykresy
  • Tworzenie wykresów (kołowy, słupkowy, kolumnowy, liniowy, itd.) oraz edycja ich elementów składowych.
  1. Bezpieczeństwo i kontrola poprawności wprowadzanych danych
  • Zabezpieczanie pliku oraz struktury dokumentu przed otwarciem lub zmianami. Ochrona części komórek w arkuszu, zabezpieczanie komórek przed wprowadzaniem nieprawidłowych danych,
  • Tworzenie pól listy.
  1. Tabela Przestawna
  • Omówienie zasad korzystania z tabeli przestawnej, wykonywanie obliczeń,
  • Grupowanie, sortowanie, filtrowanie danych. Analizy kosztów, obrotów w kontekście dat.
  1. Narzędzia ułatwiające pracę
  • Wypełnianie błyskawiczne, Znajdź i Zamień, Szybka analiza.
  1. Pobieranie danych do Excela z plików TXT, CSV oraz innych plików Excelowych
  2. Drukowanie
  • Ustawienia podziału stron, obszaru wydruku. Zarządzanie elementami w nagłówku i stopce, dołączanie daty, godziny, logo firmy, numeracji stron.

 

Efektem kształcenia na kursie będzie:

  • uzyskanie i poszerzenie praktycznych umiejętności wykorzystania Excela w kadrach, płacach i księgowości,
  • umiejętność wykonywania pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
  • umiejętność przewidywania skutków i ponoszenia odpowiedzialności za podjęte działania.

 Sposób i forma zaliczenia:
Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu wydanego na podstawie § 23 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2175).

DODATKOWE INFORMACJE:
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.wroclaw.skwp.pl.
Liczba miejsc ograniczona. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Zgłoszenia, które nadejdą po zamknięciu listy zgłoszeń są umieszczane na liście rezerwowej.
Potwierdzenie o uczestnictwie w szkoleniu prześlemy pocztą elektroniczną na adres e-mail podany w zgłoszeniu.
Wykładowcy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia oraz materiałów szkoleniowych. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką. Forma i termin rozpoczęcia i zakończenia kursu mogą ulec zmianie.

Warunki płatności i rezygnacji:
Przesłanie formularza online stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać przed jego rozpoczęciem. Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta: PKO Bank Polski S.A 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635; tytułem: imię i nazwisko/nazwa firmy oraz nazwa szkolenia.
Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika.

Rezygnację (najpóźniej na siedem dni roboczych przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@jeleniagora.skwp.pl. Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.

ul. Gen. Józefa Bema 7-9/1A
50-265 Wrocław

tel. 71 343 76 27
tel. 71 344 26 82
kom. 531 012 973
kom. SZKOLENIA 601 792 390 Marzena Brzezińska
kom. SZKOLENIA 537 622 800 Estera Jaroszewska

biuro@wroclaw.skwp.pl
szkolenia@wroclaw.skwp.pl
kursy@wroclaw.skwp.pl

PKO Bank Polski S.A 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635

Oddział w Jeleniej Górze
ul.1-go Maja 76/1B
58-500 Jelenia Góra

tel. 75 64 12 200
kom. 603 783 626

szkolenia@jeleniagora.skwp.pl

PKO Bank Polski S.A. 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635

godziny otwarcia biura:
7:30 do 15:30