Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
26.09.2023
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
SZKOLENIE
Tryb:
przed południem
Opłata:
370,- zł od osoby
350,- zł Cena dla członków

Podczas szkolenia przedstawione zostaną nie tylko same zasady wystawiania faktur ustrukturyzowanych i korzystania z systemu KSeF, ale także najczęściej pojawiające pytania i odpowiedzi Ministerstwa Finansów związane z funkcjonowaniem systemu i jego obowiązkowym stosowaniem.

W ramach szkolenia, pod okiem doświadczonego wykładowcy–praktyka, uzyskasz kompleksową wiedzę z zakresu:

  • wdrożenia u podatnika Krajowego Systemu e-Faktur,
  • wystawiania faktur ustrukturyzowanych,
  • nowych pojęć i definicji,
  • skutków wprowadzonych zmian w fakturowaniu.

WYKŁADOWCA: MARCIN OTRĘBA – doktorant w WSB we Wrocławiu; absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii UW oraz studiów podyplomowych na kierunku Podatki w WSB we Wrocławiu; specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi oraz zagadnieniami związanymi z kontrolą podatkową, celno-skarbową, postępowaniem podatkowym prowadzonymi przez organy Krajowej Administracji Skarbowej; posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego; wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu; trener Ministerstwa Finansów oraz Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej; doświadczenie zawodowe zdobywał również w międzynarodowych firmach zajmując się podatkiem od towarów i usług; od 2020 roku związany z Kancelarią Staniek & Partners; od 2010 roku związany z WSB we Wrocławiu, w której prowadzi zajęcia z zakresu prawa podatkowego; w ramach własnej działalności projektuje oraz prowadzi szkolenia podatkowe min. dla: US z ramienia CEZMF, WSB, Wektor Wiedzy, Oddziałów SKwP, PTE czy Akademii Kształcenia Kadr; autor licznych publikacji dla biuletynu VAT wydawnictwa INFOR; od 2021 roku adiunkt na Wydziale Finansów i Zarządzania WSB we Wrocławiu.

CEL KURSU ORAZ WYMAGANIA WSTĘPNE DLA SŁUCHACZY:

Celem szkolenia jest przekazanie słuchaczom informacji dotyczących Krajowego Systemu e-Faktur, związanych z wdrożeniem u podatnika, obowiązków podatników, zasad korzystania z systemu i wystawiania faktur ustrukturyzowanych, skutków wprowadzonych zmian w fakturowaniu, ewentualnych konsekwencji związanych z brakiem wdrożenia systemu w ustawowym terminie.

Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę doskonalenia zawodowego oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy zawodowej.

ORGANIZACJA:

CZAS TRWANIA KURSU: 7 godzin (godzina lekcyjna to 45 minut)/ 9:00 - 14:45
Kurs realizowany jest w formie online.

OPIS SZKOLENIA I WYMAGANIA SPRZĘTOWE:
Uczestnik powinien dysponować komputerem lub urządzeniem mobilnym, z dostępem do Internetu (przeglądarka Google Chrome lub Firefox).
Szkolenie prowadzone jest w formule online, zapewniającej kontakt z wykładowcą (za pośrednictwem kamery) poprzez platformą internetową.

METODY PRACY I MATERIAŁY SZKOLENIOWE:
Proces kształcenia na szkoleniu realizowany jest w formie zajęć wykładowo-seminaryjnych z ćwiczeniami praktycznymi ONLINE, polegających na zdalnym, w czasie rzeczywistym, interaktywnym spotkaniu video z wykładowcą, do którego otrzymują Państwo dostęp za pośrednictwem programu/aplikacji ClickMeeting. W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę, które zostaną przesłane Państwu w formie elektronicznej przed szkoleniem.

Uczestnicy szkolenia: osoby zajmujące się zawodowo zagadnieniem rozliczenia podatku VAT i fakturowania, księgowi, główni księgowi, kierownicy, zastępcy i specjaliści działów logistyki, zakupów i sprzedaży

PLAN NAUCZANIA:

I. Ramy prawne i zasady funkcjonowania KSeF

  • Faktury wg Dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej oraz wg polskiej ustawy o VAT,
  • Postaci faktury przewidziane przepisami Dyrektywy 2006/112/WE oraz polskiej ustawy o VAT,
  • Faktury ustrukturyzowanej,
  • Faktura ustrukturyzowana a faktura elektroniczna,
  • Zapewnienie autentyczności pochodzenia, integralności treści, czytelności treści,
  • Wystawienie faktury w ustrukturyzowanej a akceptacja kontrahenta,
  • Terminy wystawiania faktur ustrukturyzowanych

 II.   Dokumenty przetwarzane przez KSeF:

  • Proces wystawienia faktury w KSeF,
  • Walidacja faktury wysłanej do KSeF w celu wystawienia,
  • Informacje dodatkowe w fakturach ustrukturyzowanych oraz załączniki do faktur ustrukturyzowanych (np. protokoły odbioru, warunki dostawy INCOTERMS, nr WZ, adres dostawy, dane odbiorcy innego niż nabywca itp.),
  • Weryfikacja uprawnień osoby/podmiotu do korzystania z KSeF,
  • Wystawienie faktury w KSeF a zgoda nabywcy,
  • Otrzymywanie faktur w KSeF oraz dostęp do faktur wystawionych i otrzymanych w KSeF,
  • Numer faktury ustrukturyzowanej a JPK,
  • „Refakturowanie”, (data sprzedaży, data powstania obowiązku podatkowego i data wystawienia refaktury, refakturowanie świadczeń złożonych np. media przy wynajmie, leasingu, stawki podatkowe).
  • Omówienie wzorca faktury ustrukturyzowanej.

III. Rodzaje dokumentów wystawianych przy użyciu w KSeF,

  • Faktury ustrukturyzowane dla kontrahentów krajowych oraz zagranicznych,
  • Faktury ustrukturyzowana a nota korygująca,
  • Anulowanie faktury ustrukturyzowanej,
  • Duplikat faktury ustrukturyzowanej,
  • Faktury „VAT-RR”, faktury metoda kasowa, system marży,
  • Faktura wystawiana przez nabywcę (samofakturowanie),
  • Faktur wystawiona przez podmiot zagraniczny a KSeF,
  • Faktura wystawia przez podmiot zwolniony na podstawie art. 43 oraz 113 ustawy o VAT,
  • Faktury wystawiania w ramach OSS i IOSS,
  • Faktura ustrukturyzowana a kasa fiskalna,
  • Faktury wystawione w okresie niedostępności KSeF (tzw. tryb „offline”) oraz związane z nimi obowiązki,
  • Faktury ustrukturyzowane wystawione w okresie awarii KSeF,
  • Znaczenie kodu QR umieszczanego obowiązkowo na wydruku lub obrazie elektronicznym faktur wystawianych w KSeF.

IV. Moment wystawienia i otrzymania faktury ustrukturyzowanej oraz ich korygowanie

  • moment wystawienia faktury w KSeF w świetle przepisów ustawy o VAT,
  • data wystawienia faktury w KSeF a data powstania obowiązku podatkowego VAT,
  • moment otrzymania faktury w KSeF w świetle przepisów ustawy o VAT,
  • moment otrzymania faktury w KSeF a prawo do odliczenia podatku VAT.

V. Korygowanie faktur od lipca 2024 r.

  • Korygowanie faktur ustrukturyzowanych wyłącznie w KSeF,
  • Korygowanie faktur wystawionych poza KSeF (przed lipcem 2024 r.),
  • Wystawianie faktur korygujących poza KSeF – czy to będzie możliwe?
  • Specyfika korekty in minus podatku należnego od lipca 2024 r.
  • Specyfika korekty in minus podatku naliczonego.

VI. Korzyści wynikające z dobrowolnego stosowania faktur ustrukturyzowanych:

  • 40-dniowy zwrot podatku VAT,
  • Ułatwione stosowanie korekty in minus po stronie sprzedawcy i nabywcy,
  • Brak konieczności dostarczania JPK_FA na żądanie organów podatkowych,
  • Brak obowiązków związanych z autentycznością pochodzenia, czytelnością oraz integralnością faktur,
  • Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych przez system KSeF.

VII. Zakres automatycznej kontroli faktur w systemie KSeF przez Krajową Administrację Skarbową.

VIII.  Sankcje w zakresie nieprawidłowości w korzystaniu z KSeF od stycznia 2025 r.:

  • Sankcja za wystawienie faktury poza KSeF,
  • Sankcje za wystawienie faktur w niewłaściwym formacie w okresie awarii lub w trybie „offline”,
  • Sankcje za opóźnione przesłanie do KSeF faktur wystawionych w okresie awarii lub w trybie „offline”.

IX. Numer systemowy nadawany fakturze przez KSeF a opis przelewu za fakturę ustrukturyzowaną:

  • Numer KSeF a pojedyncze przelewy przy użyciu mechanizm podzielonej płatności),
  • Numer KSeF a zbiorcze przelewy przy użyciu mechanizm podzielonej płatności),
  • Numer KSeF a „zwykłe” przelewy pomiędzy podmiotami będącymi podatnikami VAT czynnymi.

 

EFEKTEM KSZTAŁCENIA NA KURSIE BĘDZIE:
1) poszerzenie posiadanej wiedzy oraz doskonalenie już posiadanych umiejętności zawodowych dotyczących Krajowego Systemu e-faktur, związanych z tym obowiązków podatników, zasad korzystania z systemu, terminów wdrożenia, ewentualnych konsekwencji związanych z brakiem wdrożenia systemu w ustawowym terminie,
2) umiejętność wykonywania pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
3) umiejętność przewidywania skutków i ponoszenia odpowiedzialności za podjęte działania.

SPOSÓB I FORMA ZALICZENIA:
Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu wydanego na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2175).

DODATKOWE INFORMACJE:
Zgłoszenie na kurs dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.wroclaw.skwp.pl.
Liczba miejsc ograniczona. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Zgłoszenia, które nadejdą po zamknięciu listy zgłoszeń są umieszczane na liście rezerwowej.
Potwierdzenie o uczestnictwie w kursie prześlemy pocztą elektroniczną na adres e-mail podany w zgłoszeniu.
Wykładowcy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia oraz materiałów szkoleniowych. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.

WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI:
Przesłanie formularza online stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać przed jego rozpoczęciem.
Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta:
PKO Bank Polski S.A 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635; tytułem: imię i nazwisko/nazwa firmy oraz nazwa szkolenia.
Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika.
Rezygnację (najpóźniej na siedem dni roboczych przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@jeleniagora.skwp.pl. Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.

ul. Gen. Józefa Bema 7-9/1A
50-265 Wrocław

kom. BIURO WE WROCŁAWIU - 531 012 973 (od pon. do pt. 7:30 - 15:30)
tel. 71 343 76 27
tel. 71 344 26 82
kom. SZKOLENIA - 601 792 390 Marzena Brzezińska
kom. SZKOLENIA - 537 622 800 - Sylwia Prętkowska
tel. ODDZIAŁ JELENIA GÓRA
tel. 75 64 12 200
kom. 603 783 626

biuro@wroclaw.skwp.pl
szkolenia@wroclaw.skwp.pl
kursy@wroclaw.skwp.pl

PKO Bank Polski S.A 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635

Oddział w Jeleniej Górze
ul.1-go Maja 76/1B
58-500 Jelenia Góra

tel. 75 64 12 200
kom. 603 783 626

szkolenia@jeleniagora.skwp.pl

PKO Bank Polski S.A. 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635