Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
09.01.2025
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
SZKOLENIE
Tryb:
W DNI ROBOCZE
Opłata:
1150,- zł od osoby
1100,- złCena dla członków

Stowarzyszenie Księgowych w Polsce Oddział Dolnośląski we Wrocławiu, wzorem lat ubiegłych, proponuje Państwu skorzystanie z Akcji Edukacyjnej SKwP „BILANS I PODATKI 2024”, adresowanej do kadry kierowniczej i pracowników komórek finansowo-księgowych sporządzających roczne sprawozdania finansowe, właścicieli i pracowników biur rachunkowych prowadzących usługowo księgi rachunkowe, a także biegłych rewidentów, doradców podatkowych, dyplomowanych księgowych SKwP i osób zajmujących się w swoich firmach podatkami, księgowością i prawem.

AKCJA BILANS I PODATKI obejmuje 2 bloki tematyczne:
Blok I. RACHUNKOWOŚĆ
Blok II. PODATKI, w tym:

  • Podatek VAT
  • Podatki dochodowe CIT i PIT

ORGANIZACJA:
Czas trwania kursu:

Akcja obejmuje 22 godziny lekcyjne (godzina lekcyjna to 45 minut).
Kurs realizowany jest w formie online.

CEL KURSU ORAZ WYMAGANIA WSTĘPNE DLA SŁUCHACZY:
Celem akcji jest omówienie zagadnień związanych z zamknięciem roku obrotowego i sporządzeniem sprawozdania finansowego, a także, w powiązaniu z rachunkowością, omówienie zagadnień i zmian podatkowych VAT i CIT/PIT.

Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę doskonalenia zawodowego oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy zawodowej.

METODY PRACY I MATERIAŁY SZKOLENIOWE:
Proces kształcenia na kursie realizowany jest w formie zajęć wykładowo-seminaryjnych z ćwiczeniami praktycznymi ONLINE, polegających na zdalnym, w czasie rzeczywistym, interaktywnym spotkaniu video z wykładowcą, do którego otrzymują Państwo dostęp za pośrednictwem programu/aplikacji ClickMeeting. W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę, które zostaną przesłane Państwu w formie elektronicznej przed szkoleniem.

UCZESTNICY SZKOLENIA:
AKCJA „BILANS I PODATKI 2024”
adresowana jest do kadry kierowniczej i pracowników komórek finansowo-księgowych sporządzających roczne sprawozdania finansowe, właścicieli i pracowników biur rachunkowych prowadzących usługowo księgi rachunkowe, a także biegłych rewidentów, doradców podatkowych, dyplomowanych księgowych SKwP i osób zajmujących się w swoich firmach podatkami, księgowością i prawem.

TERMINY ZAJĘĆ:


09.01.2025 RACHUNKOWOŚĆ
„Bilansowe zamknięcie roku 2024”– 8h

WYKŁADOWCA: dr Teresa Cebrowska – doktor nauk ekonomicznych. Nauczyciel akademicki z wieloletnim stażem. Obecnie wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu rachunkowości, sprawozdawczości finansowej i analizy na studiach podyplomowych na wydziale Zarządzania Informatyki i Finansów UE we Wrocławiu i Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego; wykładowca na kursach i szkoleniach dla księgowych, biegłych rewidentów i doradców podatkowych organizowanych przez SKwP, PIBR i KIDP. Autorka blisko 100 artykułów i opracowań z zakresu polityki bilansowej, rachunkowości, sprawozdawczości i analizy finansowej w tym współautor 7 wydań „Komentarza do ustawy o rachunkowości” (opracowanie pod red. T. Kiziukiewicz). Biegły rewident badający od lat sprowadzania finansowe spółek kapitałowych. Aktualnie jako kluczowy biegły rewident w „Quatro” Kancelaria Biegłych Rewidentów we Wrocławiu. Opiekun wielu aplikantów. Członek rad nadzorczych spółek samorządowych. Członek Rad Programowych licznych ogólnopolskich konferencji, moderator i panelista wielu debat poświęconych rachunkowości, audytowi finansowemu i zawodom księgowym.

 

 

14.01.2025 PODATEK VAT
Podatek od towarów i usług (VAT) – zagadnienia związane z zamknięciem roku, aktualna praktyka oraz zmiany na 2025 r. – 7h

 

WYKŁADOWCA: Anna Michalak – Doradca podatkowy, partner w kancelarii SMW, która specjalizuje się w polskim i międzynarodowym prawie podatkowym, zapewniając klientom przede wszystkim obsługę podatkową restrukturyzacji przedsiębiorstw, sporządzanie dokumentacji cen transferowych oraz bieżące doradztwo w zakresie podatków dochodowych, VAT, lokalnych, a także w kwestiach celnych. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała w międzynarodowych firmach doradczych oraz polskich kancelariach prawnych i podatkowych, świadczących usługi dla dużych, międzynarodowych grup kapitałowych. Obecnie wspiera klientów w optymalizacji ich obciążeń podatkowych poprzez audyty i przeglądy podatkowe, świadczy usługi due diligence, a także prowadzi szkolenia branżowe.

 

 

 

 

22.01.2025 PODATKI DOCHODOWE CIT i PIT
Podatek dochodowy od osób prawnych (PDOP)/Podatek dochodowy od osób fizycznych (PDOF) - zamknięcie roku 2024r. – 7h

WYKŁADOWCA: Bartłomiej Chałupiński - Licencjonowany doradca podatkowy, prawnik. Ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego oraz studia podyplomowe na kierunku Finanse i Rachunkowość na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w renomowanych firmach doradczych w Szczecinie oraz we Wrocławiu, a także odbywając staż w międzynarodowej kancelarii prawnej w Berlinie. W swojej praktyce zawodowej kierował wewnętrznym działem podatkowym w jednej z największych polskich firm z branży gier komputerowych. Obecnie prowadzi kancelarię doradztwa podatkowego BC-TAX, w ramach której doradza zarówno krajowym, jak i zagranicznym podmiotom z branży energetycznej, automotive, e-commerce, oraz IT głównie w zakresie podatku VAT oraz CIT ze szczególnym uwzględnieniem rozliczania ulg i preferencji podatkowych w obszarze innowacji i nowych technologii. Prowadził wiele szkoleń poświęconych tematyce podatkowej organizowanych zarówno dla potrzeb wewnętrznych Klientów (dotyczące zmian podatkowych oraz szkolenia „skrojone na miarę” dotyczące zagadnień istotnych z punktu widzenia Klienta), jak i w roli wykładowcy współpracującego z zewnętrznymi firmami szkoleniowymi oraz uczelniami wyższymi.

 

PLAN NAUCZANIA:
BLOK I: RACHUNKOWOŚĆ
„Bilansowe zamknięcie roku 2024”– 8h 

  1. Zmiany prawa mające wpływ na sprawozdanie finansowe za 2024 r
    1. Implementacja dyrektyw UE
    2. Zmiany w ustawie o rachunkowości
    3. Zmiany w krajowych standardach rachunkowości i nowe stanowiska
  2. Odpowiedzialność za księgi rachunkowe i sprawozdanie finansowe
    1. Obowiązki i odpowiedzialność osób którym powierzono prowadzenie ksiąg rachunkowych
    2. Obowiązki i odpowiedzialność kierownika jednostki
    3. Odpowiedzialność obowiązki  osób sprawujących nadzór nad jednostką
  3. Ogólne zasady sporządzania i zatwierdzania sprawozdania finansowego
    1. Polityka rachunkowości w kontekście reguł nadrzędnych i formatu SF  
    2. Czynności przygotowawcze – sprawdzenie poprawności i kompletności zapisów
    3. Inwentaryzacja jako mechanizm samokontroli w rachunkowości
    4. Procedura zamknięcia ksiąg, zatwierdzenia SF i jego upublicznienia
  4. Ogólne zasady wyceny aktywów i pasywów
    1. Prawo do uproszczeń a zasada rzetelnego i jasnego obrazu
    2. Ujęcie i prezentacja aktywów i pasywów wg załącznika nr 1 UoR
  5. Przychody i koszty wg załącznika nr 1 UoR
    1. Klasyfikacja i współmierność
    2. Przychody ze sprzedaży jako kluczowa pozycja rachunku zysków i strat
  6. Informacja dodatkowa
    1. Przedmiot i zakres
    2. Pozycje newralgiczne wymagające ujawnienia
  7. Pozostałe elementy sprawozdania finansowego
    1. Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
    2. Rachunek przepływów pieniężnych
  8. Badanie sprawozdania finansowego
    1. Przygotowanie sprawozdania finansowego i ksiąg rachunkowych do badania
    2. Procedura, metodologia badania i postać sprawozdania z badania

BLOK II: PODATEK VAT
Podatek od towarów i usług (VAT) – zagadnienia związane z zamknięciem roku, aktualna praktyka oraz zmiany na 2025 r. – 7h

  1. Check lista obowiązków
  • ulga na złe długi
  • oznaczenia GTU i inne w JPK_VAT
  • biała lista podatników VAT
  1. Prawo do odliczenia VAT, proporcja odliczenia VAT i korekty VAT
  • ustalenie proporcji oraz preproporcji, korekta roczna podatku naliczonego
  • wpływ korekty VAT na rozliczenie w podatku dochodowym
  • zasady i terminy rozliczania podatku naliczonego
  • przypadki, w jakich nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego
  • możliwość (przy spełnieniu określonych warunków) odliczenia podatku naliczonego od zakupionych usług noclegowych
  • gastronomia, catering a odliczenie VAT – zasada stałości (wyrok TSUE), usługi turystyki
  • zasada neutralności (wyrok TSUE)
  • należyta staranność, dobra wiara a rozliczenie podatku naliczonego
  1. Zasady i terminy wystawiania faktur
  • na kim spoczywa obowiązek wystawienia faktury i w jakich sytuacjach
  • „pusta faktura” i jej skutki
  • „refakturowanie”
  • faktury dokumentujące otrzymanie zaliczki, zadatku, przedpłaty
  • dokumentowanie importu usług, zakupu towarów gdzie podatnikiem jest nabywca oraz WNT
  • faktura korygująca a nota korygująca, zbiorcza faktura korygująca, faktury zwiększające i obniżające podstawę opodatkowania, dokumentowanie rabatów pośrednich
  • duplikat faktury, faktury do paragonów, dokumenty uznawane za faktury
  • różnica między „anulowaniem” faktury a korektą do „zera
  1. Data powstania obowiązku podatkowego
  • określenie daty powstania obowiązku podatkowego
  • data wystawienia faktury a data powstania obowiązku podatkowego
  • w jakich sytuacjach wystawienie faktury oznacza obowiązek zapłaty podatku VAT
  • świadczenia o charakterze ciągłym
  1. Transakcje wewnątrzwspólnotowe
  • Warunki, jakie należy spełnić, aby można było uznać, iż doszło do przemieszczenia towarów
  • wykaz dokumentów potwierdzających przemieszczenie towarów do innego państwa członkowskiego
  • rola informacji podsumowującej
  1. Eksport i import towarów oraz zaliczka w eksporcie
  • rozliczanie zaliczki w eksporcie towarów
  • terminy rozliczenia eksportu w przypadku braku dokumentów potwierdzających wywóz towarów poza UE
  • warunki, spełnienie których umożliwia rozliczenie importu towarów w trybie uproszczonym
  1. Działalność socjalna, promocyjna, reklamowa i reprezentacyjna związana z zakończeniem roku
  • Opodatkowanie VAT niektórych wybranych świadczeń na potrzeby reprezentacji i reklamy – przekazanie kontrahentom „koszy prezentowych”, prezentu świątecznego w postaci butelki alkoholu, gadżety reklamowe, przyjęcie świąteczne, wystrój firmy, czy imprezy integracyjno-promocyjne
  • Działalność socjalna i inne świadczenia na rzecz pracowników i współpracowników – imprezy świąteczne, prezenty, bony i talony
  • Pomoc powodzianom
  1. Podatek VAT jako koszt uzyskania przychodu
  • Kiedy podatek należny będzie mógł być kosztem podatkowym?
  • Kiedy podatek naliczony będzie mógł być kosztem? Uwaga na transakcje zagraniczne z UE i spoza UE – podejście organów podatkowych
  1. Zmiany przepisów dotyczące podatku VAT – podsumowanie roku 2024
  • Wybrane interpretacje, objaśnienia i komunikaty Ministra Finansów wydane w trakcie 2024 r. w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących stosowania ww. zmian w podatku VAT
  • Omówienie nadchodzących zmian w podatku od towarów i usług w 2025 r. oraz 2026 r. (z uwzględnieniem KSeF).
  1. Omówienie najważniejszych wyroków NSA/TSUE

 

BLOK II: PODATKI DOCHODOWE CIT i PIT
Podatek dochodowy od osób prawnych (PDOP)/Podatek dochodowy od osób fizycznych (PDOF) - zamknięcie roku 2024r. – 7h

1) Wyodrębnienie dwóch źródeł przychodów: zyski kapitałowe i przychody z innych źródeł

2) Moment powstania przychodów, w tym:

  • przychody należne
  • przychody powstałe ostatniego dnia okresu rozliczeniowego
  • zaliczki – kiedy ująć w przychodach?
  • nieodpłatne i częściowo odpłatne świadczenia

3) Koszty uzyskania przychodów, w tym:

  • podział na koszty bezpośrednie i pośrednie
  • koszty poniesione na przełomie lat
  • szczególne zasady rozliczania kosztów uzyskania przychodów z tytułu wynagrodzeń i składek ZUS wypłaconych na podstawie umów o pracę

4) Wybrane wyłączenia z kosztów uzyskania przychodów na gruncie CIT, m.in:

  • reprezentacja
  • odszkodowania i kary umowne
  • koszty związane z użytkowaniem samochodów osobowych

5) Wybrane ulgi, odliczenia oraz roczne zeznanie podatkowe CIT-8

  • odliczanie strat podatkowy z lat ubiegłych
  • przekrojowe omówienie zakresu zastosowania najistotniejszych ulg podatkowych (B+R, na ekspansję, na robotyzację, sponsoring)
  • CIT-8 jak uzupełnić wraz z załącznikami

6) Ulgi i preferencje podatkowe w PIT

  • Ulga dla młodych
  • Ulga dla pracujących emerytów
  • Ulga na powrót
  • Ulga dla rodzin 4+
  • Ulga prorodzinna
  • Ulga rehabilitacyjna
  • Ulga na dzieci
  • Ulga na Internet
  • Ulga na termomodernizację
  • Ulga na IKZE

7) Omówienie rocznych zeznań podatkowych dla celów PIT

EFEKTEM KSZTAŁCENIA NA KURSIE BĘDZIE:

  • poszerzenie posiadanej wiedzy oraz doskonalenie już posiadanych umiejętności zawodowych z zakresu obowiązków podatkowych i księgowych związanych z zamknięciem roku obrotowego oraz w zakresie najnowszych zmian w podatkach VAT, CIT i PIT,
  • umiejętność wykonywania pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
  • umiejętność przewidywania skutków i ponoszenia odpowiedzialności za podjęte działania.

SPOSÓB I FORMA ZALICZENIA:
Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu wydanego na podstawie § 23 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2175).

INFORMACJE DODATKOWE:
Dla uczestników szkolenia publikacja ZAMKNIĘCIE ROKU 2024 w promocyjnej cenie, dostępnej po użyciu kodu rabatowego przesłanego do członków SKwP: LINK

Istnieje możliwość zapisania się na poszczególne dni szkolenia, szczegółowe informacje na naszej stronie internetowej: LINK

DODATKOWE INFORMACJE:
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.wroclaw.skwp.pl.
Liczba miejsc ograniczona. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Zgłoszenia, które nadejdą po zamknięciu listy zgłoszeń są umieszczane na liście rezerwowej.
Potwierdzenie o uczestnictwie w szkoleniu prześlemy pocztą elektroniczną na adres e-mail podany w zgłoszeniu.
Wykładowcy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia oraz materiałów szkoleniowych. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką. Forma i termin rozpoczęcia i zakończenia kursu mogą ulec zmianie.

WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI:
Przesłanie formularza online stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać przed jego rozpoczęciem.
Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta:
PKO Bank Polski S.A 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635; tytułem: imię i nazwisko/nazwa firmy oraz nazwa szkolenia.
Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika.
Rezygnację (najpóźniej na siedem dni roboczych przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@jeleniagóra.skwp.pl. Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.

ul. Gen. Józefa Bema 7-9/1A
50-265 Wrocław

tel. 71 343 76 27
tel. 71 344 26 82
kom. 531 012 973
kom. SZKOLENIA 601 792 390 Marzena Brzezińska
kom. SZKOLENIA 537 622 800 Estera Jaroszewska

biuro@wroclaw.skwp.pl
szkolenia@wroclaw.skwp.pl
kursy@wroclaw.skwp.pl

PKO Bank Polski S.A 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635

Oddział w Jeleniej Górze
ul.1-go Maja 76/1B
58-500 Jelenia Góra

tel.75 64 12 200
kom.603 783 626

szkolenia@jeleniagora.skwp.pl

PKO Bank Polski S.A. 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635

godziny otwarcia biura:
7:30 do 15:30