WYKŁADOWCA: LUCYNA HANUS - Absolwentka Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, prezes Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu, były zastępca Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych właściwego w sprawach rozpoznawanych przez Regionalną Komisję Orzekającą we Wrocławiu. Posiada szeroką wiedzę z zakresu gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego. Współpracuje ze Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce Oddział we Wrocławiu jako wykładowca rachunkowości budżetowej.
CEL KURSU ORAZ WYMAGANIA WSTĘPNE DLA SŁUCHACZY:
Szkolenie ma na celu podniesienie i uporządkowanie wiedzy uczestników w obszarze szczegółowych zasad rachunkowości budżetowej niezbędnej do zamknięcia roku 2022 i otwarcia roku 2023 w rachunkowości jednostki i prawidłowego przygotowania sprawozdań finansowych – ze specjalnym podkreśleniem aspektów praktycznych.
Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę doskonalenia zawodowego oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy zawodowej.
ORGANIZACJA:
Czas trwania kursu:
Kurs obejmuje 7 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna to 45 minut) 9:00 - 14:45
Kurs realizowany jest w formie online.
METODY PRACY I MATERIAŁY SZKOLENIOWE:
Proces kształcenia na kursie realizowany jest w formie zajęć wykładowo-seminaryjnych z ćwiczeniami praktycznymi ONLINE, polegających na zdalnym, w czasie rzeczywistym, interaktywnym spotkaniu video z wykładowcą, do którego otrzymują Państwo dostęp za pośrednictwem programu/aplikacji ClickMeeting. W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę, które zostaną przesłane Państwu w formie elektronicznej przed szkoleniem.
UCZESTNICY SZKOLENIA:
Szkolenie adresowane jest w szczególności do pracowników zatrudnionych w sferze budżetowej, w departamentach, wydziałach i referatach finansowo – księgowych, biurach jednostek budżetowych i innych jednostkach organizacyjnych sektora publicznego
PLAN NAUCZANIA:
1. Aktualizacja przyjętych zasad (polityki) rachunkowości z uwzględnieniem wytycznych organu wykonawczego jednostki samorządu terytorialnego i zakresu obowiązków informacyjno-sprawozdawczych.
2. Inwentaryzacja jako narzędzie kontroli prawidłowości prowadzenia ksiąg rachunkowych – omówienie przepisów i nieprawidłowości stwierdzanych podczas kontroli regionalnych izb obrachunkowych i NIK.
3. Zasady ewidencji dochodów i wydatków budżetowych w księgach jednostki budżetowej oraz budżetu jednostki samorządu terytorialnego z uwzględnieniem specyfiki środków pieniężnych stanowiących źródło finansowania realizowanych zadań, w tym: ewidencja dochodów i wydatków związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu (m.in. środki z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 oraz Funduszu Pomocy).
4. Zasady wyceny i ewidencji wartości niematerialnych i prawnych, środków trwałych oraz zapasów oraz dokonywania odpisów z tytułu utraty ich wartości.
5. Wycena i ewidencja należności i zobowiązań (w tym zaliczanych do długu publicznego, jednostki samorządu terytorialnego wykazywanych w sprawozdaniu Rb-Z oraz w wieloletniej prognozie finansowej) oraz odpisów aktualizujących należności.
6. Pozostałe operacje księgowane pod datą końca roku obrotowego, w tym zdarzenia po dniu bilansowym, rozliczenia środków pieniężnych z budżetem, rozliczenia międzyokresowe kosztów, zasady tworzenia i ewidencji rezerw, niewygasające wydatki.
7. Zamknięcie kont księgi głównej, kont ksiąg pomocniczych i kont pozabilansowych.
8. Sprawozdanie finansowe jednostki i bilans z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego – powiązanie zapisów w księgach rachunkowych z danymi wykazywanymi w sprawozdaniu finansowym oraz omówienie zakresu informacji dodatkowej na przykładach.
9. Pytania i odpowiedzi.
EFEKTEM KSZTAŁCENIA NA KURSIE BĘDZIE:
1) nabycie i poszerzenie posiadanej wiedzy zawodowej z zakresu obowiązków księgowych związanych z zamknięciem roku obrotowego i sporządzeniem sprawozdania finansowego w jednostkach budżetowych,
2) umiejętność wykonywania pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
3) umiejętność przewidywania skutków i ponoszenia odpowiedzialności za podjęte działania.
SPOSÓB I FORMA ZALICZENIA:
Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu wydanego na podstawie par. 22 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652).
DODATKOWE INFORMACJE:
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.wroclaw.skwp.pl.
Liczba miejsc ograniczona. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Zgłoszenia, które nadejdą po zamknięciu listy zgłoszeń są umieszczane na liście rezerwowej.
Potwierdzenie o uczestnictwie w szkoleniu prześlemy pocztą elektroniczną na adres e-mail podany w zgłoszeniu.
Wykładowcy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia oraz materiałów szkoleniowych. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI:
Przesłanie formularza online stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia terminu szkolenia) przed jego rozpoczęciem.
Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta: PKO Bank Polski S.A 71 1020 5242 0000 2702 0018 6635; tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.
Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika.
Rezygnację (najpóźniej na siedem dni roboczych przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@jeleniagora.skwp.pl. Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpływu pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.
MOŻLIWE DOFINANSOWANIA:
BAZA USŁUG ROZWOJOWYCH (BUR)
Dofinansowanie dla pracowników mikro, mały i średnich przedsiębiorstw. Klikając w podany link, można uzyskać informację o dofinansowaniu dla poszczególnych województw: http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie
W przypadku chęci skorzystania z tych środków, prosimy o kontakt ze swoim operatorem i dokonanie zgłoszenia na powyższy kurs za pośrednictwem platformy BUR.
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY (KFS)
Z dofinansowania mogą skorzystać wszystkie przedsiębiorstwa (duże, średnie, małe oraz mikroprzedsiębiorstwa), które zatrudniają min. jedną osobę na umowę o pracę.
Więcej informacji na stronie: http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy