Poszukujemy osoby na stanowisko Samodzielnej Księgowej ( zastępcy gł. Księgowej ) w firmie handlowej.
Opis stanowiska
- dekretowanie i księgowanie dokumentów,
- księgowanie i wyliczenia rezerw, wycen walutowych, rozliczeń międzyokresowych kosztów itp.,
- sprawdzanie poprawności wyliczenia różnic kursowych ( zrealizowanych i niezrealizowanych )
- prowadzenie ewidencji księgowych i uzgadnianie ich z kontami księgi głównej,
- przygotowywanie deklaracji podatkowych oraz sprawozdań i raportów na potrzeby wewnętrzne oraz dla instytucji zewnętrznych,
- współpraca z instytucjami zewnętrznymi (US, ZUS itp. ),
- przygotowywanie przelewów bankowych i księgowanie wyciągów bankowych, planowanie płatności
- nadzorowanie obiegu dokumentów księgowych
- terminowe i prawidłowe wprowadzanie i księgowanie dokumentów (faktury zakupu-koszty, wyciągi bankowe, raporty kasowe, rozliczanie RMK i leasingu, środki trwałe - amortyzacja)
- uzgadnianie ewidencji Vat sprzedaży i zakupów z zapisami na kontach, rozliczanie VAT w tym VAT w procedurze uproszczonej ( WDT, WNT, eksport, import ) i sporządzanie JPK_V7
- przygotowanie kalkulacji PIT, CIT
- rozliczanie podatku u źródła
- uczestnictwo w sporządzaniu sprawozdań finansowych
- uczestnictwo w przygotowaniu raportów na potrzeby Zarządu oraz banków
- prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia, naliczanie i księgowanie amortyzacji
- księgowanie dokumentów magazynowych
- uzgadnianie sald kont rozrachunkowych z tytułu dostaw i usług oraz podatków
- Udział w zamykaniu roku obrotowego i sporządzaniu sprawozdań wynikających z przepisów prawa
- Udział w zamknięciu miesiąca, bieżąca analiza i uzgadnianie sald,
- Bieżąca współpraca z główną księgową,
Wymagania:
- wykształcenie wyższe kierunkowe
- minimum 5 letnie doświadczenie na stanowisku
- umiejętność efektywnego organizowania czasu pracy własnego oraz zespołu
- komunikatywność i umiejętność pracy w zespole oraz nadzorowanie pracy zespołu
- umiejętność analizy, weryfikacji i wyciągania wniosków z zestawień księgowych np. zestawienia obrotów i sald kont analitycznych czy z zapisów na kontach (np. zapobieganie nieprawidłowościom, zminimalizowanie błędów na wczesnym etapie)
- mile widziana znajomość oprogramowania COMARCH XL
OFERTA:
Oferujemy pracę w dynamicznym zespole ludzi w firmie handlowej ze stabilną pozycją na rynku. Wynagrodzenie na podstawie umowy o pracę lub B2B. Pakiet usług medycznych, PZU, dofinansowanie do posiłków. Zapewniamy możliwość szkoleń, wsparcie doradców podatkowych oraz elastyczność godzin pracy.
mail: katarzyna.slomska@gfcorp.pl