OGŁOSZENIE O NABORZE
KIEROWNIK GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W SIECHNICACH
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Księgowa
- Wymagania niezbędne:
Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania:
- posiada wykształcenie minimum średnie,
- posiada doświadczenie w pracy w księgowości przez okres min. 2 lata,
- posiada obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej,
- ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
- posiada znajomość zagadnień rachunkowości budżetowej.
- Wymagania dodatkowe:
- biegła znajomość ustawy o finansach publicznych i rachunkowości, ustawy o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych, ustawy prawo zamówień publicznych oraz przepisów wykonawczych do tych ustaw,
- doświadczenie w pracy w jednostce samorządowej, znajomość programu Progman Finanse FIRMY Wolters Kluwer.
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- sporządzanie sprawozdań finansowych i statystycznych;
- prowadzenie rozliczeń z ZUS i US;
- przygotowanie i składanie deklaracji, zgłoszeń zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- opracowanie projektów przepisów wewnętrznych (w zakresie księgowości) wydawanych przez Kierownika jednostki;
- opracowanie projektów planów finansowych;
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
- prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej dochodów i wydatków;
- prowadzenie analityki do kont syntetycznych według zadań własnych i zadań zleconych;
- przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych;
- sporządzanie naliczeń odpisów na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, planu i sprawozdawczości funduszu, przekazywanie naliczonych odpisów oraz nadzorowanie prawidłowości potrąceń i kontrolowanie zgodności wydatków z regulaminem i przepisami prawa;
- rozliczanie środków finansowych pozyskanych z dotacji;
- prowadzeniem spraw z zakresu egzekucji administracyjnej,
- gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej ustawą,
- sporządzanie miesięcznych zestawień obrotów i sald kont syntetycznych i analitycznych; pisemne ustalanie sald co najmniej raz w roku obrotowym ze swoimi kontrahentami,
- sporządzanie niezbędnych sprawozdań i ich analiz,
- opracowywanie okresowych informacji o przebiegu wykonania planu dochodów i wydatków budżetowych oraz sprawozdań o dokonanych zmianach w budżecie,
- stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych,
- należyte przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów księgowych, księgowo-rachunkowych oraz sprawozdań finansowych,
- nadzór nad wykonywaniem inwentaryzacji i rozliczeń,
- wykonywanie innych wynikających z potrzeb organizacyjnych Ośrodka.
- Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- list motywacyjny,
- życiorys (CV) z przebiegiem nauki i pracy zawodowej,
- kwestionariusz osobowy, który stanowi załącznik do ogłoszenia,
- kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie,
- kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów,
- podpisane pisemne oświadczenie: o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu w pełni z praw publicznych, o nie karalności za przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego, za popełnione umyślnie przestępstwo skarbowe oraz że nie toczy się przeciwko kandydatowi postępowanie karne (osoby, którym zostanie przedstawiona propozycja zatrudnienia – Informacja z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie),
- podpisane pisemne oświadczenie dotyczące obywatelstwa polskiego,
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postępowania rekrutacyjnego oraz zapoznaniu się z informacją o przysługujących na mocy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 prawach. W przypadku przekazania danych wykraczających poza zakres przewidziany w Kodeksie Pracy prosimy o złożenie dodatkowej zgody na ich przetwarzanie,
- kserokopie dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku osoby niepełnosprawnej, która zamierza skorzystać z uprawnienia wynikającego z art. 13a ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022 poz. 530),
- inne (np. dokumenty świadczące o spełnieniu wymagań niezbędnych np. kopie świadectw pracy lub kopie innych dokumentów potwierdzających posiadany staż pracy, inne dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań dodatkowych np. kopie dokumentów potwierdzających posiadane doświadczenie zawodowe, kopie zaświadczeń o ukończonych szkoleniach, kursach).
5.Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać:
- w zamkniętej kopercie w Sekretariacie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siechnicach, ul. Żernicka 17 pok. 107 z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Księgowa”,
- w formie elektronicznej na skrzynkę podawczą ePUAP Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siechnicach,
- dokumenty aplikacyjne składane drogą elektroniczną powinny zostać uwierzytelnione kwalifikowanym podpisem elektronicznym, o którym mowa w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej lub profilem zaufanym ePUAP, o którym mowa w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności realizujących zadania publiczne,
- w terminie do dnia 23.04.2024r .do godz. 14:00.
Zgłoszenia niespełniające powyższych wymogów oraz złożone po upływie wyznaczonego terminu ich przyjmowania nie będą rozpatrywane, a kandydaci nie wezmą udziału w postępowaniu kwalifikacyjnym. Oferty nie wykorzystane w naborze zostaną zniszczone po upływie 3 miesięcy od dnia podpisania umowy pracę z wybranym kandydatem.
- Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- praca w Dziale Finansowo-Administracyjnym na stanowisku Księgowej,
- umowa o pracę,
- miejsce pracy: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Żernicka 17, 55-010 Święta Katarzyna,
- stanowisko wyposażone w komputer i inne urządzenia teleinformatyczne,
- możliwość podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
- Wskaźnik zatrudnienia osób z niepełnosprawnością:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Siechnicach, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej osób oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi mniej niż 6%.
- Opis postępowania rekrutacyjnego:
Nabór przeprowadzony będzie w 2 etapach:
- ETAP – weryfikacja ofert pod względem formalnym oraz dokonanie wstępnej oceny merytorycznej,
- ETAP – test wiedzy oraz rozmowa kwalifikacyjna z wybranymi kandydatami w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siechnicach ul. Żernicka 17, Święta Katarzyna.
O terminie rozmowy kwalifikacyjnej wybrani kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie w sposób telefoniczny. Informacja o wynikach konkursu zostanie umieszczona na BIP oraz na stronie internetowej Ośrodka.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV, kwestionariusz osobowy powinny być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb rekrutacji, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).